IDC’nin bildirdiğine göre Çin, 2024’ün ilk üç çeyreğinde 45,8 milyon adet sevkiyatla bileğe takılan akıllı cihazlar için en büyük pazar haline geldi. Küresel rakamları destekleyen bu durum, hem akıllı saatleri hem de bileklikleri içeren bu pazarda bir önceki yıla göre %20,1’lik bir artış olduğu anlamına geliyor.
Küresel akıllı saatleri tek başına ele alırsak, sevkiyatların küresel olarak geçen yıla göre %3,8 düşüşle 112,2 milyon adede ulaşabildiği görülüyor. Çin’deyse %23,3’lük büyük bir artışla 32,9 milyon adede ulaştı.
Bileklikler tarafında ise, küresel olarak %12,7 artışla 26,8 milyon adet sevkiyata ulaşıldı ve Çin, %12,6 artışla 12,9 milyon sevkiyatla bir kez daha büyük bir katkıda bulundu.
Bileğe takılan cihazlarda Huawei lider, Apple ikinci
3. çeyrekte GT5 ve GT5 Pro akıllı saatler ve daha iyi sağlık izleme için TruSense Sistemine sahip ikinci nesil WATCH D2 kan basıncı monitörü gibi yeni modeller piyasaya süren Huawei, güçlü bir yıllık büyümeyle küresel bileğe takılan cihaz sevkiyatlarında lider oldu.
Apple ise, Series 10 akıllı saatlerinin yardımıyla 3. çeyrekte küresel olarak kısa bir süreliğine liderliği ele geçirirken, giderek genişleyen akıllı saat seçeneklerinden gelen rekabetle mücadele etmek zorunda kaldı ve ikinci sırayı alabildi. Xiaomi üçüncü sıradayken, Samsung dördüncü sırada kendine yer bulabildi.
Öncelikle çocuk saati ürünlerine odaklanan BBK ise, listenin beşinci sırasında.
Tam liste ve pazar paylarını, aşağıdaki IDC tablosunda detaylarıyla bulabilirsiniz...