2014'ün en önemli telefon üreticilerinden Samsung ve LG, geçen seneki telefon satış rakamlarını açıkladılar.
LG, geçtiğimiz sene 59,1 milyon akıllı telefon satarak 2013'teki satış rakamını neredeyse yüzde 25 artırmayı başardı. Firma, bir sonraki "G" telefonundan bahsetmese de önümüzdeki dönemde "marka gücünü geliştireceğini, daha verimli çalışacağını ve anahtar pazarlara odaklanacağını" söylüyor. Firmanın TV bölümü de önceki seneye göre yüzde 31 büyütmeyi başardı. Ancak firmanın plazma TV bölümünü kapatıp Ultra HD ve OLED'e geçiş yapması, 2014'ü her şeye rağmen zararla kapatmasına neden oldu.
Samsung düşüşe devam
Samsung, dördüncü çeyrekte 4.88 milyar dolar kar elde etmeyi başarsa da, 2014'teki karı 2013'e kıyasla yaklaşık yüzde 32 geriledi. Bu ise firmanın 2011'den bu yana en düşük karı elde ettiği anlamına geliyor. Daha da kötüsü, son çeyrek içinde sevk edilen telefon sayısında Apple, uzun yıllar sonrasında Samsung'u ilk kez yakalamayı başardı.
Samsung'un 2015 için yaptığı toparlanma planları arasında Hindistan ve Çin'deki satışlara odaklanma, giyilebilir cihazlar için "eşsiz tasarımlara sahip çeşitlendirilmiş bir portföy" hazırlamak, Galaxy A gibi yeni cihazlar piyasaya sürmek var. Bu planların Koreli devi Apple karşısında ayakta tutmaya yetip yetmeyeceği ise merak konusu.