Lenovo, 13 Nisan'da gerçekleştirdiği basın toplantısında, ThinkPad Edge+ ürün serisini, yeni Thinkpad ve IdeaPad ürünlerini ve Microsoft'la birlikte Lenovo'ya özel olarak geliştirilen Windows 7 Lenovo Enhanced Experience 2.0 teknolojisini tanıttı.
Basın toplantısında, Lenovo tarafından, Türkiye rakamları ile ilgili yapılan açıklamaya göre, 2010 yılının son çeyreğinde, Lenovo, toplam PC pazarında %8'lik pazar payına ulaşarak, 4. sıraya yerleşti. Bu oran ile Lenovo, geçen yıla gore, %62.1 büyüme kaydetti. Dizüstü bilgisayarlarda ise Lenovo, son çeyrekte elde ettiği %10,1'lik pazar payı ile 3. sıraya yerleşti. Böylece, dizüstü PC segmentinde geçen yıla göre %62,5'lik büyüme rakamına ulaştı.
2010 yılının son çeyreğinde toplam KOBİ bilgisayar pazarı ve KOBİ dizüstü pazarında liderliğini korumayı ve geliştirmeyi hedefleyen Lenovo Türkiye Genel Müdürü Faik Burhanoğlu konuyla ilgili şu açıklamada bulundu: "KOBİ'lerdeki profesyoneller, iş hedeflerini gerçekleştirirken özel yaşamlarını da aksatmayacakları esneklikte bilgisayarlar talep ediyor; performans ile uyumlu tasarımlara önem veriyorlar. Yeni ThinkPad Edge+ ürün serisi, kullanıcılara, dizüstü bilgisayarının özel tasarımıyla birleşmiş yüksek performansı, hem şık hem de ThinkPad kalitesinde sunuyor."
KOBİ taleplerine yönelik seçim
Faik Burhanoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "2010 yılının 3. çeyreğinde, Lenovo'nun yenilikçiliğinin somut bir sonucu olarak, ThinkPad dizüstü bilgisayarımız, Technology Business Research araştırma şirketinin yaptığı "Şirketlerin Bilişim Teknolojileri Satın Alma Eğilimleri ve Müşteri Memnuniyeti" araştırmasında, art arda altı raporlama döneminin tümünde birinci oldu. Bu sıralamalar, donanım güvenilirliği/kalitesi, iş yapma kolaylığı, tamir süresi ve telefon yoluyla verilen destek gibi konulardaki somut verilerden yola çıkılarak yapıldı."
KOBİ taleplerine premium seçim: ThinkPad Edge+
ThinkPad Edge+ ürün ailesindeki E420s ve E220s modelleri, küçük detaylarda fark yaratıyor. Özel tasarımı, performansı, taşınabilirliği ve şık tasarımı ile orta ve küçük ölçekli işletmelerdeki premium ürün taleplerini yerine getirecek olan ikinci nesil Intel Core işlemcili ThinkPad Edge+ ürün serisi Türkiye'de satışa sunuldu.
Lenovo, 12 inç'lik ThinkPad E220s ve 14 inç'lik ThinkPad E420s'i, şık, modern ve zarif tasarımıyla baş döndürecek şekilde tasarlamış. Dikkat çekici ölçülerde ince ve hafif olan ThinkPad E220s, taşınabilirlik için 1'inç'ten az kalınlığa ve 1,6 kg'ın altında ağırlığa sahip. Ürünün 14" ekranlı modeli ThinkPad E420s modelinin kalınlığı sadece 1 inç iken, ağırlığı ise 1,8 kg'dan başlıyor.
Lenovo'nun KOBİ'leri hedef alan, en son teknolojiye sahip ThinkPad Edge+ ürün ailesi, lüks ve sofistike tasarımı ile ön plana çıkıyor. E420s ve E220s'deki infinity LED ekran, yumuşak dokunuşlu mat yüzey ve cihaza modern bir görünüm veren gerçek metal ayrıntılar, KOBİ'lerin ilgisini çekecek.
ThinkPad klavyelerinde olduğu gibi modern görünümlü ve yazım kolaylığı sağlayan ThinkPad Edge+ ürün serisi klavyelerinin iç yüzeyi, sıvı dökülmelerine karşı dayanıklı üretildi. Ayrıca, bu klavyelerin içerisinde ekstra büyük bir clickpad mevcut.
Artırılmış performansı, 2. Nesil Intel Core işlemci teknolojisine entegre edilmiş grafikleri, Windows 7 Lenovo Enhanced Experience 2.0 teknolojisi ve bir dizi kablosuz bağlantı özellikleri ile ThinkPad Edge+ ürün serisi kullanıcıların beğenisine sunuldu. Edge+ bilgisayarlar, Dolby Home Theatre ses, üstün performanslı hoparlörler, yüksek çözünürlüklü video konferans ve gürültü önleyici klavye yazılımı gibi önemli multimedya özelliklerine de sahip olarak üretildi. Ayrıca, medya içeriklerini oynatmak için fiziksel bir aygıta ihtiyaç duyan KOBİ'ler için de ThinkPad E420s'in içinde, gizlenmiş, ince ve uyumlu bir DVD oynatıcı/yazıcı bulunuyor.
Bunlara ilave olarak ThinkPad Edge+ ürün ailesi, WiFi, isteğe bağlı mobil geniş bant ve 4G/WiMAX gibi en son kablosuz bağlantı teknolojilerinin tümüne sahip bilgisayarlar olarak üretilmiş.
Lenovo Enhanced Experience 2.0
Lenovo 2011'e yepyeni bir teknoloji ile girdi: Lenovo Enhanced Experience 2.0
Windows'un Lenovo'ya özel ürettiği Enhanced Experience ilk sürümünden sonra, yeni sürümü olan Enhanced Experience 2.0, Lenovo'nun tüm kişisel bilgisayarlarında, çok daha hızlı açma ve kapama olanağı sağlamak üzere, RapidBoot teknolojisi ile pazara sunuldu. Bu teknoloji ile üretilen Lenovo bilgisayarları, Windows 7 işletim sistemli normal bir kişisel bilgisayardan 20 saniye daha kısa sürede açılabiliyor ve %28 oranında daha hızlı kapatma sürelerine olanak sağlıyor.
İsteğe bağlı RapidDrive SSD teknolojisine sahip olan Lenovo Enhanced Experience 2.0 özellikli bilgisayarlar, normal bir sabit disk yerine ya da bunun yanı sıra (modele göre değişkenlik gösteren) bir Solid State Drive (yarı-iletken sürücü) kullanarak daha da hızlı çalışıyor. RapidDrive SSD teknolojisi, belirli Idea kişisel bilgisayarlarında iki kat daha hızlı uygulama performansı ve 10 saniyeden daha hızlı başlatma süreleri de dahil, çok daha hızlı Windows 7 performansı sunuyor.
Enhanced Experience 2.0 özelliğine sahip olan Think markalı bilgisayarlar ise, güçlü güvenlik özellikleri ve zengin Web konferansı olanakları sağlıyor. Güvenlik araçları, kişisel bilgisayarları açmak için kullanılabilen parmak izi okuyucusu, isteğe bağlı olarak kendi kendini şifreleyen sabit disk sürücüleri, BIOS kilitleme ayarları ve güvenlik özelliklerinin bir grup kişisel bilgisayara dağıtılması için Hardware Password Manager gibi özellikleri içeriyor.
Lenovo, büyük kurumsal müşteriler pazarında %21'lik pazar payına ulaşarak, dünyada birinci sıraya yerleşti.
Lenovo, IDC tarafından yapılan büyük ve çok büyük kurumlar ile kamu ve eğitim alanındaki kurumsal müşterilerin yer aldığı segmentteki dizüstü bilgisayar satışlarında yıldan yıla %35'lik büyüme ile %21 pazar payına ulaşarak rakiplerini geride bıraktı.
Lenovo Türkiye Genel Müdürü Faik Burhanoğlu konu ile ilgili şunları söyledi: "Bu kategoride, bir numaraya yükselmek, bizim için büyük bir başarı. En son yapılan sıralama, Lenovo'nun en iyi şekilde tasarlanmış kişisel bilgisayarları, dünya standartlarında müşteri hizmetleri ve desteğinin yanı sıra ürünlerini piyasaya sunma yeteneğini gösteriyor. Ayrıca şu anda ticari dizüstü bilgisayar satışlarında dünya ikincisiyiz." dedi. Faik Burhanoğlu sözlerine şöyle noktaladı: "Buna ilave olarak gelişmekte olan piyasalardaki güçlü performansımız 'Koru ve Atak' stratejimizin– gelişmiş pazarlarda durumu koruma ve gelişmekte olan pazarlarda atak davranma stratejisi– doğruluğunu kanıtlıyor ve bu strateji, büyümeye devam etmemize yardımcı olacak."
ThinkPad Edge+ ürün serisi
ThinkPad Edge+ ürün serisi
Magnezyum/alüminyum tasarım, infinity ekran, metal vurgular, yumuşak dokunma hissi veren kapak yüzey, ince bir tasarım, Dolby ses, HD web kamera, slot yüklemeli optik sürücü (E420s), değiştirilebilir grafik kartı (E420s) ve çoklu kablosuz bağlantı seçenekleri gibi detaylar serinin özelliklerinden bazıları.
1. Sofistike tasarım
• E420s: En kalın noktasında bile 3,17 cm'den ince tasarım
• 1,8 kg. ağırlığında
• Infinity ekran
• Parlak metal vurgular
• Yumuşak ve mat yüzey
• Sadeleştirilmiş modern klavye
2. İşletmeler için yüksek performans
• Hız: Lenovo Enhanced Experience 2.0 ile %30 daha hızlı açılabilme (E420s'deki Rapid Drive teknolojisine sahip modellerde)
• İkinci nesil Intel Core işlemci
• Alüminyum/magnezyum tasarım ve sıvı dökülmesine dayanıklı klavye
• İsteğe bağlı AMD Radeon switchable graphics teknolojisi
• WiFi, isteğe bağlı 3G, isteğe bağlı 4G/WiMax
• %10'un üzerinde kullanıcıdan geri dönüştürülmüş malzeme, EPEAT Gold statüsünde, ENERGY STAR 5.0 uyumlu, GREENGUARD sertifikalı.
3. Diğer öne çıkan özellikler:
• Dolby Home Theater Sistemi
• Slot yüklemeli optik sürücü (E420s)
• VGA ve HDMI portları
• 4'ü bir arada kart okuyucu
• Gelişmiş video konferans: HD web kamerası, tuş sesi giderici özelliğe sahip klavye, yüksek performanslı mikrofonlar
Edge+ ürün ailesinin çevreci özellikleri
• %10'un üzerinde tüketici sonrası geri dönüşümlü malzeme
• EPEAT Gold derecesi
• ENERGY STAR 5.0 uyumlu
• GREENGUARD sertifikalıı
• %100 geri dönüşümlü ambalaj
• Lenovo Güç Yöneticisi
Edge+ serisinin farkları
ThinkPad dizüstü bilgisayarlar, daha kısa sürede açma, uyku moduna geçme ve kapanma süreleri sağlayan Windows 7 Lenovo Enhanced Experience 2.0'dan, trackpoint ve touchpad seçeneklerine sahip ThinkPad klavyesine kadar iyi bir kullanıcı deneyimi sunar. Ayrıca, ThinkVantage teknolojisine de sahiptir. Üstelik, Edge+ ürün ailesi, bu özellikleri modern tasarım anlayışı ile birleştirir.
2010 yılında ThinkPad Edge ailesinden 11, 13, 14 ve 15 inç'lik dizüstü bilgisayarları pazara sunuldu. Şimdi ise, 14 inç'lik E420s ve 12 inç'lik E220s, premium fiyat noktasında teknoloji severler ile buluşacak.
ThinkPad'in yeni tasarımı, Edge+ ürün ailesi
Klavyenin tasarımı klasik ThinkPad'e göre daha farklı
Klavyesindeki yazma deneyimi ThinkPad'in ayırt edici özelliği. Bununla birlikte, ThinkPad'i farklı kılan özellik, sadece klavyenin görünüşü değildir. PC pazarının 17 yıldan beri tanıyıp takdir ettiği özellik, klavyenin verdiği rahat dokunma hissi ve geri bildirimi hissettirmesidir.
o Tuşlara daha sade bir görünüm verebilmek için tuşun üzerindeki kavisler kaldırılmış. Bu kavisler, tuşun üzerinde bulunan, parmak uçları ile uyumlu ve tuşa bir kutucuk görünümü veren kıvrımlardır. Aynı zamanda tuşların yerinden çıkmasına da engel olur.
o Yazı yazarken parmaklara rahat çalışma alanı yaratabilmek için tuşların boyutu biraz büyütülmüş. Tuşların aralarındaki mesafeye, materyalin dokusuna ve şekline dikkat edilmiş.
o Tuşların tek tip görünmesi için hepsini siyah olarak tasarlanıp, mavi kullanılmamış (daha önce bazı modellerde belirli işlevler için mavi kullanılıyordu).
o İşlev tuşlarına gelince, Fonksiyon 1-12 tuşlarının işlevini ters çevirerek, bazı işlevlerin -ses gibi- fonksiyon tuşuna ve ilgili tuşa aynı anda basılması yerine, ilgili tuşa doğrudan basılarak yapılmasını sağlayacak şekle getirililmiş. (Eğer kullanıcı tuşun işlevini ters çevirmek isterse bunu BIOS üzerinden yapabilir.)
o Dokunmatik fare üzerindeki sağ tıklama ile aynı olduğundan uygulama tuşu da kaldırılmış.
o Diğer ThinkPad dizüstü bilgisayarlarında olduğu gibi, Edge serisinde de sıvıya dayanıklı klavye kullanılıyor.
Lenovo'dan KOBİ'ler için yeni bir dizüstü deneyimi
Lenovo'dan KOBİ'ler için yeni bir dizüstü deneyimi
KOBİ pazarı Lenovo için geniş ve önemli bir büyüme fırsatı sunuyor. IDC tahminlerine göre KOBİ dizüstü bilgisayar pazarı 2010-2014 arasında yıllık bazda %20 büyüyecek. Lenovo'nun dünya genelinde SMB segmentindeki pazar payı ise IDC verilerine göre %8.
KOBİ pazarındaki hacmin ve büyümenin çoğunluğu genel fiyat aralığında olsa da, pazarda, 800$ ve üzerinde fiyatlara sahip ürünler için anlamlı ve tutarlı bir fırsat mevcut.
KOBİ pazarı farklı taleplere sahip kullanıcılardan oluşur. Mesela bazı müşteriler, güvenlik gibi geleneksel özelliklere önem verirken; diğerleri multimedya gibi daha müşteri odaklı özellikleri önemli bulmaktadır. Lenovo da bu farklı taleplere göre geliştirdiği ThinkPad Edge dizüstü bilgisayarları, küçük ve orta ölçekli işletmeleri hedeflemek için pazara sundu.
Ürün tercihinde büyük kuruluşlar ile KOBİ'ler arasındaki farklar
Profesyonel BT departmanlarına sahip olan büyük kuruluşlar, dayanıklılık ile yönetilebilirliğe en üst düzeyde önem verirler. Ayrıca, belirli bir tasarım ve imajı önemser, PC teknolojisini, çok rasyonel bir karar verme sürecine dayanarak değerlendirirler. İşleri gereği çok miktarda veri ile çalıştıkları için BT departmanlarına esneklik kazandıracak özelliklere değer verirler. Lenovo tasarımı ThinkPad dizüstü bilgisayarlar, özellikle güvenlik, yönetilebilirlik ve genişletilebilme alanında sahip oldukları zengin yapılandırılabilirlik, işlevler ve özellikler ile bu gereksinimleri karşılar.
Öte yandan, KOBİ'lerde durum farklıdır. Özellikle küçük boyutlu işletmeler, bireysel olarak yönetilir. Sadelik ve kolaylaştırılmış tasarıma önem verirler. KOBİ'ler, estetik değerlendirmelerinde daha duygusal olarak karar verirler. Ticari dizüstü bilgisayarlarda alışılagelmiş olarak bulunan özelliklerin çoğuna çok fazla gereksinim duymazlar; ancak yine de yüksek düzeyde kalite, güvenilirlik ve özellikle satış sonrası için iyi bir hizmet isterler. Kısacası, küçük işletmeler, üst sınıftaki ticari bilgisayarlarda bulunan kalite ve güvenilirlik özellikleri ile tüketici bilgisayarlarındaki multimedya özelliklerini aynı anda bulabildikleri ürünleri tercih ederler.
Enhanced experience 2.0
Enhanced experience 2.0
Windows 7 Lenovo Enhanced Experience 2.0 (EE 2.0) iyi bir kullanıcı deneyimi sunuyor. Bu teknoloji, ilk olarak, bilgisayar açma ve kapama alanlarında olmak üzere, gelişmiş bir Windows 7 performansı sunuyor. İkinci olarak, kişiye özel bir deneyim sağlayan yararlı multimedya ve iş özelliklerini bir araya getiriyor. ThinkPad serisinde bulunan ve daha iyi bir web konferansı deneyimi sunan "Keystroke Noise Suppression" teknolojisi ya da multimedya özellikli tüketici bilgisayarlarımızda bulunan titreşim azaltıcı hoparlör tasarımı, bu özelliklere birer örnek.
EE 2.0'ın hedef kitlesi
Windows 7 Lenovo Enhanced Experience 2.0, bilgisayarının performansını ve multimedya özelliklerini değerlendirmek isteyen tüketiciler ile bilgisayar filosunun verimliliğini artırmak isteyen işletmeler için yararlı olacak.
EE 2.0 özelliği ve fiyat
Enhanced Experience 2.0'ın müşterilere doğrudan hiçbir maliyeti yoktur. Müşterilerine en az maliyetle daha fazla değer sunan Lenovo, ürünlerinin rekabetçiliğini artırmak için sürekli olarak Ar-Ge'ye yatırım yapmaktadır.
EE 2.0, Enhanced Experience'da olmayan pek çok ek özelliğe sahip
EE 2.0, Enhanced Experience'ın ilk sürümü bulunan ürünlere oranla daha gelişmiş açma ve kapama süreleri sağlayan daha geniş bir yelpazeye sahip teknolojilerini kullanır. Ayrıca, kurumsal bilgisayarlar serisine iş optimizasyonu araçları ve özellikleri eklenmiştir.
Basın bülteninden derlenmiştir.