Lenovo, MWC 2018'de mobil cihazlarda daha çok dizüstü bilgisayarlara ve VR ile AR deneyimlerine odaklandı. Her ne kadar Motorola Moto G6 tanıtımını beklemiş olsak da, bu tanıtımı başka bir bahara bırakan Lenovo, EMEA Başkanı Francois Bornibus ile bizlere şirketin durumu ve geleceğine ilişkin önemli bilgiler verdi. Özellikle Lenovo'nun AR ve VR stratejisi hakkında önemli bilgiler veren Bornibus, 5G'ye de değinmeden geçmedi.
Daha önce şirkette EMA COO'su olarak aktif rol alan Francois Bornibus, yeni görevi EMEA Başkanı olarak dinamiklerinin değişmediğini, önceden olduğu gibi işin ana bölümleri ile uğraşmaya devam ettiğini söylerken, 7 yıldan beri Lenovo'da bulunduğunu ve o dönemden bu yana pazar paylarını önemli derecede arttırdıklarını ifade etti. 7 yıl önce IBM ve ThinkPad ile birlikte EMEA bölgesinde yüzde 8'lik bir pazar payları olduğunu söyleyen Bornibus, şimdi tüm ürün gruplarıyla birlikte yüzde 21.5 EMEA pazar payı ile çok daha geniş ölçekte olduklarını söyledi.
2'si bir arada pazar segmentini de değerlendiren Bornibus, bu işin hala pazarda kendini genişlettiğini söylerken, Lenovo''nun Moto Mod'larıyla önemli bir müşteri kitlesine ulaştıklarını da açıkladı. Bornibus'un söylediğine göre, müşterilerin 3'te 1'i Moto Mod satın alıyor.
Bu yıl Mobil Dünya Kongresi'nde VR ve AR gibi sanal gerçeklik teknolojileriyle odak noktasını oluşturan Lenovo, bu konuda gelecek için büyük umutlar bağlamış durumda. Francois Bornibus'un söylemlerine göre şirket, müşterilerden ve teknolojiyi deneyimlerdne çok olumlu geri dönüşler alıyor. Özellikle Lenovo'nun Star Wars Jedi Challenge projesi ile Disney ortaklığına devam ededeceğini ve sanal gerçeklik dünyasında oyun çeşitliliği yaratmaya devam edeceklerini de söyleyen Francois Bornibus, 5G ile beraber bu konuda büyük bir atılım yaşayacaklarını da belirtiyor.