Çinli marka LeEco'nun Amerikalı televizyon devi Vizio'yu 2 milyar dolara satın alma girişimi başarısızlıkla sonuçlandı.
İki şirket birlikte yaptıkları açıklamada anlaşmayı iptal ettiklerini, sebebin ise "ters yönden esen düzenleme rüzgarı" olduğunu söylediler. Söylentiye göre Çinli ruhsatlandırma zorlukları anlaşmanın iptal olmasına sebep oldu.
Çok yönlü teknoloji markası LeEco, neredeyse tüm kategorilerde ürünler üretiyor. Telefonlardan VR'a, akıllı bisikletlerden arabalara hatta internet hizmetlerine kadar geniş bir yelpazeye sahip olan marka, Vizio'yu alarak Amerikan piyasasına girmeyi planlıyordu.
Ancak LeEco'nun hırsları bir yana, raporlara göre şirket yüzeyde kalmakta zorlanıyor; şirket kendi yaptığı açıklamada ciddi bir nakit akımı sorunu yaşadıklarını ve geçen ay Amerikalı çalışanlarının maaşlarını ödemekte geciktiklerini söylüyor. Vizio ile yapılan anlaşmanın iptal edilmesi sebepleri arasında bulunmasa da, şirketin son zamanlarda yaşadığı finansal zorluklar da Çinli markanın Amerikan televizyon devini satın almasını engellemiş gibi görünüyor.
Arkadaşlık devam ediyor
Anlaşmanın iptal olmasına rağmen, LeEco ve Vizio bir birlerine tamamen küsmüş değil. İki şirket, Vizio ürünlerinde Le app'ın yayınlamayı planlıyor.
İşin iyi kısmı, "iki şirketin de karlı çıkacağı" yeni bir düzenleme sayesinde, Vizio ürünleri LeEco'nun yardımıyla Çinde indirime girecek.