Dünyanın önde gelen araştırma şirketlerinden biri olan DisplaySearch, yaptığı son araştırmasının sonuçlarını geçtiğimiz günlerde kamuyoyula paylaştı.
Buna göre günümüzün en popüler ekranlarından biri olan LCD'lerin (Liquid Crystal Display) satış rakamının her geçen gün biraz daha arttığı vurgulanırken, geleceğe dönük bir tahmin de yürütülerek bu yıl içinde geçen yıla nazaran LCD satışlarında %21'lik bir büyümenin hedeflendiğinin altını çizdi.
2009 yılı içerisinde 127 milyon adet LCD'nin kullanıcılara ulaşacağını belirten DisplaySearch, 2008 yılında bu rakamın 105 milyonda kaldığına dikkat çekti.
LCD TV'lerde de durum pek farklı değil
DisplaySearch'ün yayınladığı son raporunda yer alan bir diğer önemli tespit ise LCD TV satışlarıyla ilgili. Bu yıl içerisinde LCD TV satışlarının neredeyse %63'lük bir büyüme oranını yakalayacağını belirten DisplaySearch, buna rağmen 2008 yılına göre LCD TV gelirlerinin %6'lık bir düşüş kaydeceğine vurgu yaptı.
Rapor, bu düşüşü de geçen yılın sonunda patlak veren ekonomik krizin etkilerinin, LCD TV pazarında da fazlasıyla kendini hissettirmesine bağladı.
Bunun yanı sıra LCD TV satışlarını ülkelere göre de kamuoyuna gösteren DisplaySearch, sadece Çin'de 2008 yılında gerçekleşen LCD TV satış rakamı 18.8 milyonu bulurken, bu rakamın 2009 için 23.6 milyon olacağını ifade etti.