İTÜ ARI Teknokent'te faaliyet gösteren SMG, açık alanlardaki ses yayınlarını kendi geliştirdiği yazılımlarla yöneterek, hem telif sorunlarını çözüyor hem de dış seslere kalite katıyor. Şirketlerin değişen ihtiyaçlarına yenilikçi buluşlar sunan girişimcilerden biri olan SMG, yayınları tek merkezden yöneterek açık yerlerde müzik, anons, reklam ve jingle yayınlarını internet ihtiyacı olmadan kesintisiz olarak sunabiliyor. SMG kapalı devrede yasal müzik yayınını Türkiye'de dijital ortamda gerçekleştiren ilk şirket olmasının yanı sıra, kendi yazılımları ile de müzik yayını yapan tek şirket olma özelliğini taşıyor.
Şirketin faaliyetlerine ilişkin açıklama yapan SMG Yönetim Kurulu Başkanı Gül Gürer Alimgil, marka olarak, yurtdışı şubelerine ve alışveriş merkezlerine de hizmet verebildiklerini belirtti. Alimgil, "Projemizi sadece Türkiye olarak kısıtlı tutmadık. Zaten tutmamız da pek mümkün değildi. Çünkü hizmet verdiğimiz perakende sektöründeki markaların çoğunun yurt dışında da şubeleri bulunuyor. Kurduğumuz sistemde her mağaza için ayrı yayın yapma veya anlık anons değişimlerini uygulamak mümkün. Örneğin bir restoranda o an bir doğum günü şarkısı gerekiyorsa bunu hemen sağlayabiliyoruz" dedi.
Dış sese kalite getirdi
Marka yatırımlarına milyonlarca lira yatırım yapan mağaza ve restoranların çoğunda ses sistemleri lokal çalışanlar tarafından yönetiliyor. Bu da çalışanın ruh halinden, zevklerine kadar birçok faktör içerdiğinden ortaya müşterileri rahatsız eden durumlar çıkabiliyor. Öte yandan Alimgil, interneti sadece ilk yüklemede veya güncellemeleri yapacakları sırada kullandıkları bilgisini veriyor. Bu sayede yayın internet kotalarını harcamıyor ve günlük iş akışına engel olmuyor. Alimgil, "SMG olarak kendimize ait yazılımla markaların istek ve ihtiyaçlarına yönelik özel çözümler geliştirirken, bünyemizdeki müzisyen ve DJ'ler ile birlikte en uygun müzik seçkisini oluşturuyoruz. Hizmetlerimiz firmalar ile müşteriler arasındaki bağı güçlendirirken, müşteri memnuniyetine ve satışlara da olumlu katkı sağlıyor" dedi.
SMG'nin bu sistemi ile perakende markalarının tüm şubeleri aynı anda merkezden yönetilebildiği gibi tüm şubeler ayrı ayrı da yönetilebildiği için, hazırlanan yayın akışlarına, şubeye özel kampanya, indirim, reklam gibi anonslar da eklenebiliyor. Doğrudan lisanslama metoduyla yurt dışından alınan çeşitli müzik kataloglarından içerikleri de, teliflerini ödeyerek yasal ve ekonomik bir çözüm olarak şirketlere sunuyor.
Yeni buluşları İTÜ ARI Teknokent'te yapacak
Hiçbir ekstra donanım ya da yazılıma gerek duymayan canlı video konferans sistemleri, ses analizi, ses parmak izi, vücut hareketlerini algılayan vitrin uygulamaları, saha personel takip sistemleri, finans uygulamaları, işletim sisteminden, platformdan bağımsız çalışan uygulamalar gibi birçok çözüm üreten SMG, yeni projelerini İTÜ ARI Teknokent'te gerçekleştirecek. 8 bin 500 noktada yer alan müşterilerine başta müzik, anons, reklam, jingle yayını olmak üzere yazılım, ses sistemi ve görüntü çözümleri sunan SMG, yazılımının yeni versiyonunda bu özelliklere harmonik benzerlik, 3'üncü parti entegrasyonu, SaaS (Software as a Service) ve kendi müziklerini üretme gibi pek çok yenilik ekleyecek.