Chad Hurley ve Steve Chen... YouTube'u batıracaklarına olan inançları dolayısıyla 1.65 milyar dolara Google'a satan bu genç girişimciler, daha sonra Yahoo'nun kurtulmak istediği efsane servisi Delicious'ı da satın aldılar.
Hurley ve Chen, Delicious alımının ardından ilk hedeflerinin Delicios'u tüm dünyaya tanıtmak olduğunun altını çizdi. Peki bu kadar tartışmalara konu olan Delicious servisiyle kullanıcılar neler yapabiliyordu? Delicious, kullanıcıların internet üzerinden bağlantı adreslerini sonradan kullanılmak üzere saklayan ve bu bağlantıları organize eden bir hizmet.
Geçen Aralık ayında Yahoo'nun bu popüler servisini satmak istediği internete sızınca Chen ve Hurley harekete geçmiş ve Yahoo'dan satın almıştı. Hurley ve Chen'e göre bugün karşılaşılan en büyük sorun haber akışının gereğinden fazla olması ve kullanıcıların bu akışı yakalayamaması. Chen, bu anlamda Twitter'ı örnek gösterirken günde 200 milyon twit atıldığını ancak kendisinin 1000 adet twiti bile okuyamadığını belirtti.
Orijinaline sadık kalacaklar...
Yenilenen servisin orjinal Delicious'a benzeyeceğini dile getiren Hurley, servisin bu yıl sonuna kadar kullanıcılara sunulabileceğine dikkat çekti.
Mevcut Delicious, kullanıcıların son olarak sık kullanılanlara eklediği ardışık bağlantı adreslerini kullanıcılara sunuyor. Yeni Delicious'ta ise kullanıcıların güncel olayların arasından son paylaşılan bağlantıları görmesi için bir bölüm olacak.
Yeni bir marka yaratmanın güç bir iş olduğunun bilincinde olduklarını dile getiren Hurley, Delicious'ın kendi ismiyle şahlanacağına inandıklarını belirtti. Hurley, Delicious'ı öldürmek için satın almadıklarını ifade ederken, kullanıcıların Delicious'ı daha iyi anlamaları için fırsat yaratacaklarını kaydetti.