ABD'nin Ohio devlet üniversitesi bir araştırma yaparak, Facebook ve benzeri sosyal ağ sitelerini kullanan öğrencilerin ders notlarında düşüş olduğu açıklamıştı. Bu araştırmayı desteklemek için yapılan daha kapsamlı ikinci bir çalışma ise bu sonuca varmanın mümkün olmadığını gösterdi. Geniş çaplı bir şekilde gerçekleşen ikinci araştırma için 1000'den fazla Illinois Üniversitesi lisans öğrencisinin, ülke çapında farklı kesitlerden 14–22 yaş grubu öğrencilerin ve 14-23 yaş grubu Amerikalı öğrencilerin bilgileri kullanıldı. Notlar ile Facebook kullanımı arasında negatif bir ilişki gözlenemediği gibi, aslında bunları kullanan öğrencilerin notlarının az bir farkla daha yüksek olduğu ortaya çıktı.
Northwestern Üniversitesi'nde görevli Doçent Eszter Hargittai "Facebook kullanımı ile ders notları arasında genellenebilecek, direkt bir ilişki görülemedi" açıklamasını yaptı. Hargittai ayrıca "İnternet ve sosyal ağlar pek çok farklı şekilde kullanılabilir. Bunların bazıları sosyal yardımlaşma veya bilgi alışverişi şeklinde gerçekleşip ders notlarına fayda sağlarken, diğerleri tamamen vakit geçirme amaçlı olabilir. Ders notların etkileyen şey Facebook'da harcanan zaman değil, bu zamanı nasıl harcadığıdır" dedi. Benzer endişeler daha önceleri televizyon ve PC için de yaşanmıştı ve yapılan araştırmalar net bir ilişki olmadığını ortaya koymuştu.