2024 yılında aslında bu fikrinden vazgeçti. Çünkü gerçekten de aradan geçen zaman içinde köprüden çok sular akmıştı.
BYD'nin satışları geçen yıl 100 milyar dolar eşiğini ilk kez aştı ve Tesla'yı geride bıraktı. Bu süreç Tesla için işlerin yoğunda olmadığı bir döneme denk geliyor. Peki, neden? BYD, Tesla'nın pazar payını sömüren tek Çinli rakip değil. Avrupa'da Tesla satışları Şubat ayında %44 düşerken Çinli markalar genel olarak %82 arttı.
Ancak CNN'e göre belki de BYD'nin Elon Musk için oluşturduğu en büyük tehdit, birbirinden farklı şık, teknoloji destekli otomobiller üretmeyi başarmış olması. Hem elektrikli araçlar hem de plug-in hibritler. Ve daha ucuza...
Giriş seviyesindeki bir elektrikli araç artık Çin'de 10.000 doların altında başlıyor.
BYD, pazartesi günü Tesla Model 3 ile hemen hemen aynı özelliklere sahip yeni bir elektrikli sedanı yarı fiyatına piyasaya sürdü.
Tesla'nın Çin'de kaybettiği zemini kazanmak için Model Y'nin daha küçük ve daha ucuz bir versiyonu üzerinde çalıştığı bildiriliyor. Ancak zaman belirsiz.
Ve dahası BYD geçen hafta "Super e-Platfrom" teknolojisini duyurdu. Yeni Han L modeliyle yapılan testlerde, yeni batarya bu hızlı şarj sistemi ile beş dakikada 470 kilometre menzile kadar şarj oldu.
BYD, yıllar once kendisine çok şans tanımayan Musk'ın kabusu olmuş durumda. BYD yıllık gelirde Tesla'yı geçti ve küresel EV pazarını altüst etti.