Konsol nesilleri arasındaki donanım sıçramalarında sona mı geldik?

Eski PlayStation patronu, konsol nesilleri arasında artık büyük donanım gelişmeleri görmeyeceğimizi söylüyor: "PS1’den PS2’ye geçişte gördüğümüz kadar büyük bir sıçramayı bir daha göremeyeceğiz."

Konsol nesilleri arasındaki donanım sıçramalarında sona mı geldik?

Eski PlayStation yöneticisi Shawn Layden, oyun konsollarının donanım performansında artık büyük bir sıçrama olmayacağını, donanımın zaten “maksimum seviyeye” ulaştığını söyledi. Layden, Eurogamer ile yaptığı son röportajda, şirketin 30. yıl dönümü dolayısıyla PlayStation’ın geleceğine ve PS1 ile karşılaştırıldığında günümüz konsollarının teknolojik gelişimine değindi.

Layden, “Sanırım konsolun gelecek nesilde, hatta belki bir sonraki nesilde, artık önemsiz hale geleceği bir noktadayız” dedi. PS5 Pro’nun yakın zamanda piyasaya sürülmesi gibi konsolların da bir daha büyük bir performans sıçraması yaşayıp yaşamayacağı sorulduğunda eski PlayStation yöneticisi bunun nasıl olacağından emin olmadığını söyledi: “Böyle düşünmüyorum. Yani, nasıl bir sıçrama görülürdü? Tamamen kontrol ettiğiniz bir oyunda mükemmel bir şekilde görülen insan aktörler olurdu. Bu bir gün olabilir. Benim yaşam sürem içinde olacağını sanmıyorum. Artık donanımdaki yenilik eğrisinin duraklamaya başladığı veya zirveye ulaştığı bir noktadayız. Aynı zamanda, silikonun meta haline gelmesi, bir Xbox veya PlayStation’ı açtığınızda, aslında hemen hemen aynı çip setine sahip olduğunuz anlamına geliyor. Hepsi AMD tarafından inşa edildi. Her şirketin kendi işletim sistemi ve tescilli gizli sosu var, ancak özünde [aynı]. Sanırım bir konsolun ne olabileceğine dair nihai spesifikasyona oldukça yakınız.

Yıllar içerisinde PlayStation konsollarının gelişiminden de bahseden Layden, pazarın PS1’den PS2’ye geçiş kadar büyük bir sıçramaya bir daha tanık olacağını düşünmediğini söylüyor. Layden, “Eğer buna benim bakış açımdan, yani tabii ki PlayStation bakış açısından bakarsanız, PS1’den PS2’ye geçiş dramatikti” dedi ve ardından gelen sonraki nesillere değinerek, PS2’den PS3’e geçişin HD standardı, 60 FPS oyun ve ağ yeteneğinin getirilmesiyle “dikkat çekici” olduğunu belirtti.

Ancak Layden, PS3’ten PS4’e geçişin ağın düzgün çalışmasını sağlamakla ilgili olduğunu ve ne kadar harika bir ürün olursa olsun, PS5’e geçiş sırasındaki gerçek performans farkının neredeyse fark edilemeyecek gibi olduğunu söyledi: “PS1'den PS2'ye geçişte gördüğümüz performans sıçramasını bir daha görmeyeceksiniz - orada bir nevi maksimuma ulaştık. Teraflop ve ışın izleme hakkında konuşuyorsak, çoğu insanın anlamaya başladığı sayfadan çoktan çıktık.

Layden, gerçek rekabetin artık içerik alanında olacağını söylüyor ve bunun yayıncılar arasında bir rekabet döneminin başladığı anlamına geldiğinin altını çiziyor: "Artık gerçek rekabet donanımda değil, yazılımda yaşanacak."