Uçan arabaları gerçeğe dönüştürmek için on yıldan uzun bir süredir uğraşmasının ardından, Kitty Hawk artık kapanıyor. Google’ın ortak kurucusu Larry Page tarafından desteklenen şirket, Çarşamba öğleden sonra LinkedIn'de "Hala sırada ne olduğuna dair ayrıntılar üzerinde çalışıyoruz" dedi.
Kitty Hawk'tan en son haber aldığımız 2021 baharında, Page ve CEO Sebastian Thrun ile "aylarca" süren kavganın ardından, mühendis Damon Vander Lind ile yollarını ayırmıştı. Bu ayrılmanın neredeyse tam bir yıl öncesinde, şirket orijinal Flyer projesini iptal etmiş ve uçan araç üzerinde çalışan 70 kişilik ekibin çoğunu işten çıkarmıştı.
Kitty Hawk'ın neden vazgeçmeye karar verdiği belli değil, ancak Thrun'un şirketin Flyer üzerinde geliştirmeyi bitirmesinden sonra yaptığı yorumlar bir ipucu sağlayabilir. O sırada CEO, "Ne kadar bakarsak bakalım, uygulanabilir bir iş için bir yol bulamadık" demişti. Vander Lind'in ertesi yıl ayrılmasından sonra, Kitty Hawk, Heavyside dikey kalkış ve iniş uçaklarına odaklanmaya hazır görünüyordu. 3D Robotics'i satın aldı ve şirketin kurucu ortağı eski Wired editörü Chris Anderson'ı baş işletme görevlisi olarak atadı.
Kitty Hawk'ın kapanmasına rağmen, muhtemelen Larry Page'in uçan araba tutkusu ortadan kaybolmuş değil. CNBC'nin söylediğine göre, Çarşamba günü duyurulan kapanma, Kitty Hawk ve Boeing arasındaki 2019 ortaklığından doğan şirket olan Wisk Aero'yu etkilemeyecek.
Boeing, “Kitty Hawk'ın çalışmalarını durdurma kararı Boeing'in Wisk'e olan bağlılığını değiştirmiyor. Wisk Aero'nun kurucu üyesi olmaktan gurur duyuyoruz ve elektrikli hava yolculuğunun geleceği boyunca inovasyon ve sürdürülebilirliği teşvik etmek için yaptıkları çalışmaları görmekten heyecan duyuyoruz” dedi. Açıklama şöyle devam etti: "Kitty Hawk'ın duyurusunun Wisk'in operasyonlarını veya diğer faaliyetlerini herhangi bir şekilde etkilemesini beklemiyoruz."