Otomobil üreticisi Kia'nın amiral gemisi elektrikli otomobilinin en son versiyonu olan EV6 GT, Huracan Evo'yu kat kat geçiyor. Elektrikli araçlarda performans kategorisindeki mücadele tüm hızı ile sürüyor. Şu anda listenin en başında Ford Mach-E GT duruyor. Ancak bu canavarın tahtı da sallanmakta, zira Kia yeni EV6 GT performans crossover aracını Kuzey Amerika pazarına sürdüğünde, birinciliği kapacak gibi görünüyor. Yeni modelin motoru 576 beygir gücü üretiyor ve 0’dan 100 kilometreye 3,4 saniyede çıkıyor. Bu performansı, Huracan Evo bile geçemiyor.
Yeni EV6 GT, mevcut EV6 GT serisi ile karıştırılmamalı. Dışarıdan bakıldığında, neon vurgular ve 21 inç jantlar dışında büyük ölçüde benziyorlar. Ancak mevcut modelde 320 beygir gücü olan motor, bu yeni modelde ön aksa 160kW'lık bir motor ve arkada 270 kW'lık devasa bir motor ile 576 beygir gücüne çıkarılmış durumda.
Yeni model, saatte 260 kilometre hız yapabiliyor ve 0’dan 100 kilometreye 3,4 saniyede çıkabiliyor. Bu, 96 beygir gücü daha yüksek olan Mach-E GT Performance edition modelinden onda bir saniye daha yüksek bir değer. Ayrıca, tam şarjla 330 kilometre gidebiliyor.
EV6 serisinin geri kalanı gibi, GT de Hyundai Group'un 800V elektrik mimarisinden yararlanacak ve 350 kW'ta 18 dakikada yüzde 70 pil kapasitesi ayarına kadar hızlı şarj sağlayacak. Ancak GT'ye özel üç yeni sürücü modu bulunuyor: GT Drive, My Drive ve Drift Modu.
GT Drive, EV6 GT’nin motorlarının, frenlemenin, direksiyonun, süspansiyonun, e-LSD ve Elektronik Stabilite Kontrolü (ESC) sistemlerinin performansını en dinamik ayarlarına optimize ediyor. Sürücüler isterse, My Drive Mode'u kullanarak bireysel sürüş tercihlerine uyacak şekilde özel olarak tasarlanmış ayarlar da oluşturabiliyor. Gücün büyük bir kısmını arka tekerleklere aktaran Drift Modu ise elektrikli bir araçta heyecan arayan sürücüler için tasarlanmış.