Türkiye Vodafone Vakfı ve Türk Kızılayı, mobil teknolojilerin insanların iyiliği için kullanılması misyonuyla kan bağışında bulunmayı kolaylaştırmak ve teşvik etmek üzere önemli bir işbirliğine imza attı.
Kan bağışının sadece acil durumlarda değil düzenli olması gerekliliğini vurgulamak ve konuyla ilgili farkındalık yaratmak amacıyla; Vodafone'un teknolojik altyapısından faydalanarak geliştirilen bu işbirliği kapsamında Vodafone abonelerine ücretsiz olarak "Kan Bağış Noktası Bilgilendirme Servisi" sunulacak. Servise üye olan Vodafone aboneleri, hem bulundukları lokasyona gezici Kızılay Bağış Araçları geldiğinde haberdar olacak; hem de kan verme ve düzenli kan bağışıyla ilgili bilgilere ulaşabilecekler.
Ayrıca, iOS ve Android işletim sistemli akıllı telefon sahipleri, operatör sınırı olmadan, Vodafone-Türk Kızılayı işbirliğinde geliştirilen mobil uygulamayı kullanarak kan bağışında bulunmayı kolaylaştıran süreçleri takip edebilecekler.
"Sosyal sorunlara çözüm hedefliyoruz"
"Sosyal sorunlara mobil teknolojilerle çözüm hedefliyoruz"
Türkiye Vodafone Vakfı ile Türk Kızılayı arasında gerçekleştirilen bu işbirliğinin, Vodafone Grup Vakfı'nın sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm getirme vizyonunun bir yansıması olduğunu kaydeden Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel şunları söyledi:
"Türk Kızılayı ile yapmış olduğumuz işbirliği, Vodafone Grup Vakfı'nın tüm dünyada benimsediği, sosyal ihtiyaçlara mobil teknolojilerle çözüm üretilmesi ve sosyal değişim yaratma vizyonu kapsamında atılmış bir adımdır. Bu uygulamaların devamını başka sosyal alanlarda da getireceğiz. Türk Kızılayı ile yaptığımız işbirliği sonucunda ülkemizde kan bağışında yeni bir sayfa açılacağına inanıyoruz. Mobil teknolojilerin yardımı ile artık kan bağışı etkin bir şekilde teşvik edilecek ve bilinçli bağışçılar yaratılması hedeflenecektir. yaklaşık 18 milyonluk abone sayımızla, gelişmiş ülkelerde nüfusun yüzde 5'ine tekabül etmesine karşılık ülkemizde çok düşük seviyelerde olan bağışçı sayısına da olumlu katkıda bulunmayı hedefliyoruz. Sağladığımız teknik altyapı desteği ile Vodafone olarak bu projede yer almaktan gurur ve mutluluk duyuyoruz."
Türk Kızılayı Genel Başkanı Ahmet Lütfi Akar ise konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yaptı:
"Türkiye'de ilk defa geleneksel kan vermenin ötesine geçerek mobil iletişim teknolojisinin kullanımıyla yeni bir sayfa açıyoruz. Bunun önemi büyüktür. Teknoloji Vodafone ile "sağlık için" hizmete sunuluyor. Ülkemizin bir yıllık kan ihtiyacı 1 milyon 800 bin ünitedir. Kararlılıkla uyguladığımız program sayesinde bugün, yıllık 1 milyon 300 bin ünite kan bağışı rakamına ulaştık. Vodafone'un yüksek sosyal duyarlılığı ve teknolojik altyapısı katkısıyla, 2013 yılında ülkemizin kan ihtiyacının tamamını gönüllü, güvenli ve düzenli bağışçılardan karşılamayı hedefliyoruz. Türkiye Vodafone Vakfı'na, toplum ve kişi sağlığı açısından sonsuz öneme sahip olan bu çalışmaya verdiği büyük destek için ihtiyaç sahipleri adına teşekkürlerimi sunuyorum."
Basın bülteninden derlenmiştir.