İnsanlar akıllı telefonlar hakkında yorum yapmaya başladıklarında, özellikle internet ortamında yorum sayfaları çok kısa süre içerisinde savaş alanına dönüşebiliyor. Apple severlerin gözünde Samsung Galaxy, iPhone'un kötü bir kopyasından başka bir şey değil. Apple'a soğuk bakanlara göre ise iPhone, 1980'lerin Barbie'sinin teknolojik ve daha karmaşık olan bir sürümünden ileri gitmiyor.
İşte bu nedenle, telefon savaşları pek çok araştırmanın da konusu olmaya devam ediyor. KS Mobile tarafından sponsor olunan ve pek çok farklı açıdan yaklaşılan böyle bir araştırmanın en önemli maddesi ise, telefon seçimlerinde cinsiyetin etkisi.
Sonuçlara göre, ankete katılan kadınların yüzde 45'i taşınabilir cihazlarında Apple markasını görmeyi tercih ediyor. Ancak belli bir yaş aralığındaki kadınlar (40 ile 49 arası), Apple yerine Samsung'a yöneliyor.
Erkekler için ise durum biraz daha farklı. Erkekler, genel olarak Samsung'u tercih ediyor ancak buradaki oranlar, kadınlarda olduğu gibi baskın değil. Samsung'u tercih eden erkeklerin oranı yüzde 33. Fakat yine kadınlarda olduğu gibi belirli bir yaş aralığı, bu kez 50 ile 59 arası, Apple'ı tercih ediyor.
Genelde bakıldığında ise Apple'ı tercih edenlerin oranı yüzde 39 gözükür iken, Samsung'u tercih edenler yüzde 29'da kalıyor.
Her ne kadar bu iki markanın liderlikte olması şaşırtıcı gözükmese de, Microsoft / Nokia ve diğer markalar için bir aralık da yok değil. Öyle ki, araştırmaya katılan kişilerin yüzde 25'i belirli bir marka tercihlerinin olmadığını söylüyorlar.
Markalar arasındaki uçurumun daha iyi anlaşılması için oran verilmesi gerekir ise, bu araştırmaya katılanların sadece yüzde 3'ü Nokia'yı tercih ettiklerini söylemiş durumdalar. Ancak, Nokia her şeye rağmen BlackBerry'nin (yüzde 2) önüne geçmeyi başarmış durumda.