Microsoft'un Xbox One'ı, rakibi Sony'nin PlayStation 4'ünün önüne geçmek için çabalamaya devam ediyor. Market araştırması firmalarından NPD Group Inc.'in söylediğine göre, Ağustos ayı itibariyle 8 ay boyunca Sony PS4, Xbox One'dan daha fazla satmış durumda.
Ancak firma kötü satışlarını bir miktar düzeltmeyi başardı. Electronic Arts'ın Madden 15'i, ABD'nin en sevilen sporu Amerikan Futbol'u için var olan beklentiyi de kullanarak, geçtiğimiz ay en fazla satan oyunu olmayı başardı. Blizzard'ın sevilen oyunu Diablo III'ün ilk ek paketi Diablo III: Reaper of Souls da ikinci sırada gelerek büyük başarı gösteren bir diğer oyun oldu. Sürekli popüler olan Minecraft üçüncü sırada gelirken Sony'nin Naught Dog stüdyosunun PS4'e özel The Last of Us ise en çok satan özel oyun statüsü ile en çok satan dördüncü oyun oldu.
NPD Group ayrı bir araştırmada ise, 9 yaş ve üstü Amerikalıların %37'sinin video oyun oynadığını söylemekte.
Geçmiş istatistiklere göre ABD'nin bütün genç kız ve erkekleri video oyun oynamakta. Ancak oyunlar artık sadece çocuklar için değil ve sadece erkeklere yönelik bir hobi de değil. Oyun oynayan bu grubun, %51'i erkek iken, %49'u kadınlardan oluşmaktaydı.
Raporda yazılı olana göre, PC oyuncularının erkek veya kadın olma ihtimalleri neredeyse aynı iken, PC oyuncuları, 38 gibi daha yüksek bir yaş ortalamasına sahipler ve 69.000 dolar ortalama gelir ile daha zenginler. Ancak genellemelerin gerçek kaldığı bir nokta bulunmakta. NPD Group'un söylediğine göre oyuncuların en fazla olduğu kısım, %56 oranı ile "Casual" (günlük) oyuncuların olduğu kısım. "Light Core" oyuncular %24 oranında bulunurken, "Heavy Core" oyuncular %20'de bulunmakta. Cinsiyet farkı ise bu kısımlar arasında kendini göstermekte. Light Core ve Heavy Core oyuncu grupları büyük oranda erkeklerden oluşurken, Casual oyuncuların büyük bir kısmı kadınlardan oluşmakta.
Fakat kadın oyuncuların çoğu mobil oyunlar gibi "sıradan" grupta yer alıyorlar. Hardcore oyuncular (çoğunlukla erkek) ise oyuncuların sadece beşte birini oluştururken, sıradan oyuncuların oyun başında harcadıkları toplam zamanın yaklaşık iki katı zaman harcamaktalar. Ancak geçmiş araştırmalara göre, az sayıda da olsa kadın hardcore oyuncular, erkek karşıtlarına göre çok daha fazla zamanı bilgisayar başında geçirmekteler.
Başka bir deyiş ile kadın oyuncular, sayı anlamında erkek oyunculara ulaşmış olabilirler fakat oyun süresi olarak henüz yaklaşmış durumda değiller.