2010 yılında yüzde 100 yabancı sermaye ile Türkiye'de ofis açan TP-LINK, 13 Mart 2013 günü bir basın toplantısı düzenledi. Kısa süre içinde Türkiye'de pazar lideri haline geldiklerini belirten TP-LINK Ülke Müdür Yardımcısı Ali Dinçer, 2012 yılında kablosuz ağ (WLAN) pazarında adet bazında yüzde 55 pazar payı ile yine lider olduklarını açıkladı. TP-LINK, Türkiye'de 2013 yılında da büyümesini sürdürerek liderliğini korumayı hedefliyor.
TP-LINK'in dünya pazarında da lider olduğunu belirten Dinçer, bağımsız araştırma kuruluşu IDC verilerine göre 2012 yılında kablosuz ağ pazarında yüzde 37 gibi önemli bir pay elde edildiğini söyledi. 2012 yılında dünya pazarında yüzde 45.5'luk bir büyüme kaydedildiğinin altını çizen Dinçer, "TP-LINK, kaliteli ürünlerinin de uygun fiyatlı olabileceğini sektöre kabul ettirdi. Başarısının ardındaki en önemli neden bu" dedi. Üretimden kaynaklan gücü tüketicilere fiyat avantajı olarak sunmayı ilke edindiklerini; kaliteden asla ödün vermediklerini belirten Dinçer, ürünlerin arıza oranlarının çok düşük olduğuna dikkat çekti.
"TP-LINK ürünlerinin rakibi, yine TP-LINK ürünleri"
Basın toplantısında TP-LINK'in çok geniş bir ürün yelpazesi olduğunu söyleyen Dinçer, aynı kategoride birden fazla ürünle tüketiciye seçenek sunduklarını belirtti. Bu nedenle TP-LINK ürünlerinin rakibinin yine bir TP-LINK ürünü olduğunu ifade eden Dinçer, şu anda Türkiye'de 160'in üzerinde modelin satışta olduğunu bildirdi.
TP-LINK'in SOHO (küçük ofis-ev) ve KOBİ olmak üzere iki grupta ürün sunduğunu söyleyen Dinçer, "Türkiye genelindeki yaygın çözüm ortaklarımızla KOBİ'lerin gereksinimlerini belirleyerek, en doğru ve uygun maliyetli çözümler sunuyoruz" dedi. Ayrıca Türkiye'de servis sağlayıcılar ve kamu kurumları ile gerçekleştirdikleri projelere de önem verdiklerini ve önümüzdeki dönemde kutu satışının yanı sıra projeleri de sürdüreceklerini belirtti.
"Birbiriyle haberleşen, akıllı ürünler artıyor"
"Birbiriyle haberleşen, akıllı ürünler artıyor"
Dünyada ve Türkiye'de akıllı cihazların artmasıyla, internete erişen cihazların kullanımının yaygınlaştığını belirten Dinçer, "Artık evlerde de internete bağlı cihaz sayısı artıyor. Birden fazla notebook ve/veya akıllı telefon neredeyse her evde var. Bunlara internete bağlı televizyonlar, DVD oynatıcılar, medya oynatıcılar, hatta buzdolapları, kombiler ekleniyor. Dolayısıyla önceden sadece çalışma odasında gerekli olan internet, evin her yerinde, kesintisiz erişilmesi gereken bir hale geldi" dedi. TP-LINK'in bu gereksinimlere yönelik ürünler geliştirdiğini vurgulayan Dinçer, daha geniş alanda, daha hızlı bağlantı yapmayı sağlayan ürünlere talebin arttığını vurguladı.
Alternatif bağlantı sistemlerine de ilgi artıyor
Akıllı ev ve ofislerin yaygınlaşmasına paralel olarak kablosuz bağlantının daha çok tercih edildiğini söyleyen Dinçer, kablolara alternatif oluşturan diğer çözümlere de ilginin arttığını vurguladı. Örneğin elektrik tesisatını kullanarak ağ kurmayı sağlayan ürünlere, TP-LINK olarak önem verdiklerinin altını çizen Dinçer, "Türkiye ofisini kurduktan sonra yeni ve alternatif çözümler konusunda tüketicileri bilinçlendirmeyi kendimize görev edindik. Geride bıraktığımız üç yıl içinde bu konularda gerek yayınlarla tüketicilere, gerek etkinliklerle satış kanalına ürünlerden çok çözümleri anlatan, tanıtan, bilgi veren taraf olmayı tercih ettik" dedi.