Artık İsveçli vatandaşlar, sadece 2 kilometre boyunca olsa da elektrikli araçlarını yolda giderken şarj edebiliyorlar. Bu mesafe, Stockholm'ün dışındaki elektrikli ray ile donatılmış yolun uzunluğu ve bu yol, hükümetin ülke genelinde planladığı EV şarj eden sokakların ilk parçasını oluşturuyor. Ne yazık ki standart bir elektrikli aracı bu yollarda şarj etmeniz mümkün değil. Aracın şarj edilebilmek için rayın üzerinde hareketli bir kol indirmesi gerekiyor.
Sistemi, enerjisini yoldan alan eski elektrikli oyuncak arabalara benzetebilirsiniz. Bağlantı kolu, aracın raydan ayrılması durumunda otomatik olarak bağlantıyı iptal ediyor. Ayrıca "dinamik şarj" sistemi, araca sadece hareket halindeyken şarj yüklemesi sağlıyor. Son olarak da sistem, harcanan enerji miktarını da hesaplayarak doğru araca ve araç kullanıcısına fatura gönderebiliyor.
Ray ve kol sisteminin, İsveç'in iki yıl önce denediği havadaki kablo sistemine göre uygulamasının daha kolay olduğu rahatlıkla söylenebilir. Ancak plan, ülkenin 500.000 km'lik yolunun tamamını elektriklendirmek değil. Projenin arkasındaki eRoadArlanda birliği yöneticisinin The Guardian'a söylediğine göre hükümet bunun yerine otoyollardan oluşan 20.000 kilometrelik kısmı elektriklendirmeyi planlıyor.
eRoadArlanda CEO'su Hans Säll'ın söylediğine göre 20000km otoyola şarj donanımı eklenmesi, yeterli olacak. "Herhangi iki otoyolun arasındaki mesafe hiçbir zaman 45kilometreyi geçmiyor ve elektrikli arabalar zaten bu mesafeyi şarja ihtiyaç duymadan geçebiliyor. Bazıları, 5000 kilometrenin elektriklenmesinin bile yeterli olacağını düşünüyor."
Elektrikli ray sisteminin kilometre başına 1 milyon euro'ya mal olması bekleniyor ve bu da The Guardian'ın söylediğine göre bir tramvay hattına göre 50 kat daha ucuz. Ancak bu otoyolların kurulması, otomobil üreticilerinin daha küçük bataryalı araçlar üretmelerine de sebep olabilir.