Türkiye'nin dijitalleşmesine liderlik etme vizyonuyla faaliyet gösteren Vodafone, dijitalleşme vizyonunun öncüsü haline gelen ve bu yıl onuncu yaşını kutlayan Vodafone Red çatısı altında müşterilerine yenilikçi ürün ve hizmetler sunmaya devam ediyor. Red müşterilerinin her geçen gün artan dijitalleşme taleplerini karşılamayı hedefleyen Vodafone, sektörde bir ilke imza atarak, en popüler uygulamaların sınırsız sunulduğu yeni portföyünü tanıttı.
Vodafone Red'in 4 farklı tarifeden oluşan yeni portföyünde WhatsApp, Facebook, Instagram, YouTube, Twitter, Spotify ve Facebook Messenger uygulamaları sınırsız olarak ve hiçbir ek işlem yapmadan kullanılabilecek. Red'liler, WhatsApp ve Facebook Messenger üzerinden sesli ve görüntülü aramalarını da sınırsız gerçekleştirebilecek. Red'liler ayrıca, 23 Vodafone ülkesinde yaşayan sevdikleriyle hiçbir ek ücret ödemeden 120 dakika konuşabilecek, yurt içinde ise Vodafone'lularla ve sabit hatlarla sınırsız sesli görüşme yapabilecek. Ayda 59 TL'den başlayan fiyatlarla sunulan yeni Red tarifelerinin internet içeriği ise 20 GB'dan başlayacak.
Vodafone Red'in yeni portföyünün tanıtıldığı online toplantıda konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy, şunları söyledi:
"Vodafone Red, sadece tarifelerden oluşan bir dünya değil. Müşterilerimizin uçtan uca iletişim ihtiyaçlarını karşılarken, onlara seyahatten ulaşıma, eğlenceden yeme içmeye kadar pek çok alanda ayrıcalıklar sunuyoruz. Salgınla birlikte değişen yaşam tarzlarını da göz önüne olarak Red müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak yeni bir adım daha atıyoruz. Red dünyasını sınırsız uygulamalarla genişletiyoruz. Bu, aynı zamanda onuncu yılımızı da taçlandıracak bir yenilik olacak. 'Herkes yapar ama Red'li sınırsız yapar' diyoruz. Bu yeniliğimiz, sektörde bir ilk olacak. Yeni Red portföyümüzde müşterilerimiz WhatsApp, Facebook, Instagram ve YouTube gibi en popüler uygulamaları sınırsız olarak ve hiçbir ek işlem yapmaya gerek kalmadan kullanacak. Salgın döneminde, görüntülü ve sesli aramalar hepimizin hayatında çok daha fazla yer almaya başladı. Bu alışkanlıkların uzun vadeli olacağını öngörüyoruz. Bu kapsamda Red'lilere WhatsApp ve Facebook Messenger üzerinden sesli ve görüntülü aramaları da sınırsız gerçekleştirme imkânı sunuyoruz. Vodafone olarak, Red müşterilerimizin hayatını kolaylaştıracak ayrıcalıklar sunmaya devam edeceğiz."
Aylık internet kullanımı 15,3 GB oldu
Online toplantıda Vodafone Red'in son bir yılı da değerlendirildi. Buna göre, Vodafone Red ayrıcalıklarını 1 yılda 483 bin müşteri kullandı. Vodafone Red'lilere 400 milyon TL'si yurtdışı faydalarıyla, 36 milyon TL'si GSM dışı faydalarla ve 4,8 milyon TL'si içerik servisleri ve sponsorluklarla olmak üzere 440 milyon TL'yi aşan ayrıcalık sağlandı. Red'liler, son 1 yılda 698 milyon GB mobil internet kullandı, 32 milyar dakika konuştu, 3,5 milyar SMS attı. Aylık internet kullanımı ortalama 15,3 GB'a ulaşan Vodafone Red'liler, normal bir faturalı tarife kullanıcısına göre 3,6 kat daha fazla internet kullandı. Red müşterilerinin %77'si aktif olarak her ay Vodafone Yanımda'yı ziyaret ederek işlemlerini bu uygulama üzerinden dijital bir şekilde gerçekleştirdi.
Red'liler, yurt dışını ararken 265 milyon TL tasarruf etti
Vodafone Red'liler 23 ülkedeki ev, cep ve iş telefonlarını tarifelerindeki her yöne dakikaları kullanarak aramaya da devam etti. Son 1 yılda Vodafone Red'lilerin aylık ortalama %8'i yurt dışını aradı. En çok Almanya, Fransa ve Hollanda'yı arayan Vodafone Red'liler, yurtdışını Türkiye'yi arar gibi arayarak 265 milyon TL tasarruf etti. Diğer yandan, tarifelerdeki ses, internet ve SMS haklarını 104 ülkede Türkiye'deki gibi özgürce kullanma imkanı sunan Her Şey Dahil Pasaport – Dünya hizmetini son 1 yılda 363 bin kişi kullandı.
Salgında data kullanımı %18 arttı
Koronavirüs salgınının Türkiye'de de görülmesi ve "evde kal" çağrısı ile birlikte Vodafone Red'lilerin de teknoloji kullanım oranları arttı. Salgın sürecinde mobil data kullanımlarında %18'lik artış görülen Red'liler, Şubat-Mart-Nisan aylarını kapsayan dönemde Vodafone TV'de 5 milyon saatin üzerinde kullanım yaptı. Red'lilerin 23 Vodafone ülkesi yönünde yaptığı aramalar %19, WhatsApp kullanımı ise %48 arttı.
12 ay boyunca ücretsiz Vodafone TV paketi
Vodafone, salgın döneminde Red müşterilerinin hayatını kolaylaştıracak çeşitli aksiyonlar da aldı. Bu kapsamda, yurtdışındaki Red'liler için Dışişleri Bakanlığı Konsolosluk Çağrı Merkezi'ne yapılan aramalardan ücret alınmadı. Red'lilere 12 ay boyunca ücretsiz Vodafone TV paketi sunuldu ve TV kullanımlarını daha kolay yapabilmeleri için 2 GB internet hediye edildi. Eğitim Bilişim Ağı (EBA) üzerinden yayınlanan online eğitimler için Red müşterilerine 6 GB ücretsiz data yüklendi. Diğer yandan, Red'lilere salgın süresince tüm işlemlerini dijital platformlardan yapabileceklerine dair bilgilendirmeler yapıldı.