Odak noktasına internette gizliliği alan firmalardan Mozilla'nın eski CEO'su Brendan Eich, geliştirdiği yeni bir tarayıcıyla gündemde. Eich'in imzasını taşıyan bu yeni tarayıcının merkezinde ise beklenilenin aksine gizlilik değil reklam engeli yer alıyor. Chrome'un kullandığı yazılımın bir benzeri üzerinde temellenecek olan ve Brave adı verilen tarayıcı gizlilik ve hız gibi gerekçelerle varsayılan bir biçimde bütün reklamları engelleyecek. Kullanıcılar da böylece ayrıca bir engelleme aracı yüklemekle uğraşmak zorunda kalmayacaklar. Fakat, Brave'in ardında yatan nihai hedef aslında göründüğü kadar "masum ve kullanıcı-dostu" değil.
Kaldırdığı reklam içerikleri yerine kendi reklamlarını yerleştirmeyi amaçlayan Brave, bunlardan elde ettiği geliri de yüzde 15 oranında kendisi, yüzde 55 yayıncılar, yüzde 15 tedarikçiler ve yüzde 10-15 oranında ise kullanıcılar arasında bölüştürecek. Bu girişimi reklamlar açısından "havuzu klorlamak" olarak nitelendiren Eich, bunun özellikle internet kullanıcılarını merkezine alan daha iyi bir iş modeli oluşturacağına inanıyor.
Brave'in göstereceği reklamların kullanıcıların tarama geçmişlerindeki etiketlere dayanacağı, fakat bu etiketlerin yine de isteğe bağlı olarak değiştirilip kaldırılabileceği belirtiliyor.
Yazılımın hem masaüstü hem de mobil cihazlarda; PC, Mac, Android ve iOS platformlarının hepsini kapsayacak biçimde bu yıl içerisinde kullanıma sunulması beklemiyor.