Özellikle teknoloji firmaları, birbirlerinin fikirlerini çaktırmadan çalmalarıyla ünlüler. Bazense yine uslu duramayıp, rakiplerinin canını sıkacak, gereksiz denebilecek hareketlerde bulunabiliyorlar. İşte önde gelen teknoloji devlerinin, şaşırtan 5 reklam taktiği!
1. Nokia, Samsung terminaline astronot gönderdi
Samsung, geçen sene Heatrow'un Terminal 5'inin sponsorluğunu yapmaktaydı. Sponsorluk sonucunda havaalanında Samsung Galaxy Terminal 5 reklamlarına rastlıyordunuz. Bunu fırsat bilen (Microsoft altındaki) Nokia ise aktörlerini astronot gibi giydirerek, galaksimizin dışını aramak üzere havaalanına gönderdi. Bu ilginç fikirlerin iki tarafın satışlarına kaç telefon eklediğiyse, merak konusu.
2. Beats'ten müthiş Olimpiyat fikri
Londra 2012 Olimpiyat Oyunları, sponsorluk ücretlerini karşılamayan firmaların etkinlikten faydalanmalarını engellemeye yönelik sıkı kurallara sahipti. Ancak kurallar, Team GB'ye Union Jack Beats kulaklıkları gönderen Dr Dre'yi durduramadı. Gelişmeyi elbette pek de "sponsorlu" olmayan sosyal ağ gönderileri izledi.
BlackBerry, Apple ve Samsung'tan garip hareketler
3. BlackBerry, Apple Store'un önüne park ederse
Apple Store'un önüne üzerinde "Uyanın" yazan bir otobüsün park edilmesi, internette çoğu kişinin aklına bunun Samsung'un kafasının altından çıkmış olabileceğini getirdi. Gelişmenin ardından Samsung Avustralya, "Wake-Up kampanyasıyla hiçbir ilgimiz yoktur" demek zorunda kalırken, BlackBerry, tüm yaşananları üstlenmek zorunda kaldı.
4. Apple, rakiplerinin etkinliklerini kendi haberleriyle susturuyor mu?
Apple, CES, MWC ve IFA gibi teknoloji gösterilerinden özenle kaçıp, bu etkinlikleri küçük ürün duyuruları, WWDC tarihi duyuruları ve yazılım güncellemeleriyle gölgede bırakmaya çalışmasıyla tanınıyor. Sizin için pek etkisi olmayabilir, ancak bu, tüm günü basın bültenleriyle boğuşmakla geçiren teknoloji editörleri için eve biraz daha geç gitmek anlamına geliyor.
5. Apple Watch'un tanıtıldığı gün, Samsung da saat tanıttı
Samsung, yuvarlak şekilli Galaxy Gear'ını Apple Watch'ın tanıtıldığı 24 Nisan'da ortaya çıkarmayı tercih etti. Koreli firmanın bu işi Apple'ın saatinin tanıtım günü ortaya çıkmadan önce planlamaya başladığı söyleniyor. Ancak Samsung'un bu hareketinin, Apple Watch hakkındaki fikrinizi etkilediğini pek sanmıyoruz.