ABD hükümeti, zaman alıcı olduğu ve teknoloji çağında yararlı olmayacağı iddiaları nedeniyle el yazısını, daha doğrusu elle yazı yazmayı 2010 yılında temel müfredattan kaldırdı ve okullar bunun yerine klavye derslerine odaklanmaya başladı. Okullarda kalem ve kağıt yerine tabletlerin ve bilgisayarların kullanımı artarken, şimdi ABD’nin birçok eyaleti el yazısının yok olmasını engellemeye çalışıyor.
Elle yazı yazmak, beyni uyaran ve zorlayan bir ince motor becerisi olarak kabul ediliyor. Ancak okulların teknolojiye yönelmesiyle birlikte bazı öğretmenler, öğrencilerin zar zor kalem tutabildiklerinden şikayet ediyor. Önceki çalışmalar, IQ puanlarının yüzyıldan beri ilk kez düştüğünü ortaya çıkardı ve bunun sorumlusunun da teknoloji olabileceğini belirtmişti.
Öğretmenler, ebeveynler ve uzmanlar giderek daha fazla gencin el yazısıyla imza atma konusunda sorunlar yaşadığını belirtiyor. Kaliforniya ve New York gibi eyaletlerde, 6 ila 12 yaş arası öğrencilerin el yazısı yazmayı öğrenmesini gerektiren yeni yasa tasarıları kabul edildi, ancak Colorado, New Mexico ve Nevada da dahil olmak üzere bazı eyaletlerde bu tür yasalar şimdilik sadece görüşme aşamasında.
Uzmanlar, kalem tutmakta zorluk çeken ancak dijital cihazları kolaylıkla kullanabilen altıncı sınıf öğrencilerini örnek göstererek hükümetlere ve okul yöneticilerine el yazısını okullara geri getirmeleri yönünde çağrıda bulunuyor.
İmza atmak bile zorlaştı, IQ seviyeleri düştü
Teknolojinin yayılmasıyla beraber, bir zamanlar sehpalarımızın üzerinde duran telefonlar gibi, el yazısı da giderek daha az kullanılır hale geliyor. Ancak özellikle imzalar söz konusu olduğunda, el yazısını hala kullanmamız gereken pek çok alan bulunuyor ve bunların büyük bir çoğunluğu resmi ve önemli belgeleri içeriyor.
Psychology Today’in haberine göre, elle yazmak yerine klavyeye yönelmenin ardından eğitimciler öğrencilerin IQ seviyelerinin düştüğünü fark etti ve bunun suçlusu olarak sınıflardaki teknolojiyi gösterdi.
Yapılan araştırmalar, el yazısının günlük hayattaki kullanımlarının yanı sıra, yazma işlemi sırasında beynin büyük bir kısmının aktif olduğunu gösteriyor. Bu durum, hem çocukların hem de yetişkinlerin yazı yazarak beyinlerini aktif tutmalarına ve daha fazla şeyi daha kolay bir şekilde hatırlamalarına yardımcı oluyor.
Bu yüzden, teknolojik gelişimlerden faydalanmak için derslerin sunulması makul olsa da, gelişim açısından eski usulde yazı yazmanın önemli bir işlevi bulunuyor.