Apple, 18 milyar dolar kar elde ettiği çeyreği iPhone'lara borçlu. iPad satışları düşmeye devam ederken iPhone satışları, diğer ürün kategorilerini neredeyse ikiye katlamış bulunuyor.
iPad'lerdeki düşüş ise henüz durmuş değil. 2014'ün birinci çeyreğinde 26 milyon iPad satılırken 2015'in birinci çeyreğinde satışların 21 milyona gerilediği gözleniyor. Apple'ın tabletlerine olan talebin gerilemesinde 3 temel neden var.
1. Neden: Phablet'ler tabletlerin yerine geçti
Özellikle Asya piyasası, Xiaomi Note veya Samsung Galaxy Note 4 gibi büyük ekranlı telefonları tercih ediyor. Bunun yanında büyük ekranlı cihaza sahip olmak isteyenler, 7,9 inç'lik iPad Mini 3 yerine 5,5 inç'lik iPhone 6 Plus'ı tercih edebiliyor.
2. Neden: Verimlilik
Rakiplerin 2-in-1 cihazları, çoğu zaman klavye aksesuarıyla iş yapmanıza izin veriyor. Apple bu sorunun farkında olsa da, henüz verimliliğe yönelik bir aksesuar sunmuyor.
3. Neden: Tabletlerin ömrü, beklendiğinden uzun
IDC analistlerine göre tüketiciler, tabletlerini 2-3 senede bir değiştiriyorlar. Ancak tabletini 3 seneden fazla kullananların sayısı da her geçen gün artıyor. Örneğin bir iPad 2'si olan, yeni bir tablet almadan önce iyice düşünüp taşınıyor.