Uzun zamandır ilk defa, Çin’de en fazla satan ilk beş akıllı telefon üreticisinin tamamı yerli üreticilerden oluşuyor ve Apple ilk kez bu beşin dışında kalarak altıncı sıraya düştü.
Canalys’in teknoloji pazarı analistlerine göre Apple’ın Çin’deki pazar payı ikinci çeyrekte yüzde 14’e düştü ve akıllı telefon devi Xiaomi’nin hemen gerisinde kaldı. Benzer bir şekilde IDC’nin raporunda da, iPhone’un pazar payının daralmasının kısmen yıllık sevkiyatlardaki yüzde 3,1’lik düşüşten kaynaklandığı, Çin modelleri dahil olmak üzere Android tabanlı telefonların sevkiyatlarının ise yüzde 11,1 arttığı görülüyor.
Bu arada Çin’in genel akıllı telefon pazarı, geçtiğimiz yılın ikinci çeyreğine göre yaklaşık yüzde on oranında büyüme gösterdi.
Birinci sıranın sahibi Vivo
4. çeyrekte Apple birinci sırada yer alıyordu ancak birinci çeyrekte, hangi kaynağa bakıldığına bağlı olarak üçüncü, dördüncü ve hatta beşinci sıraya kadar geriledi. Canalys ve IDC verileri mevcut sıralama konusunda tam olarak aynı olmasa da, Vivo’nun birinci sırada, Xiaomi’nin beşinci sırada ve aralarında Huawei, Honor ve Oppo’nun yer aldığı konusunda hemfikir gözüküyorlar. Ancak her iki raporda da Huawei’nin yıllık büyümesinin çok yüksek olduğu görülüyor. Canalys’in verilerine göre büyüme miktarı yüzde 41’ken, IDC’nin verilerinde yüzde 50 oranı görülüyor.
Huawei’nin üst seviye akıllı telefonları Apple ile rekabet etme konusunda oldukça başarılı olmuş gibi gözüküyor. IDC’nin kıdemli araştırma analisti Arthur Guo, “Yılın ilk yarısında Huawei, ABD’nin ticaret kısıtlamalarına rağmen pazarda lider konumdaydı ve 600 dolar üzeri segmentte Apple ile aradaki farkı daha da kapattı” dedi. IDC analisti Jacob Zhu ise “Tüketiciler cihazlarını daha uzun süre kullanma eğilimi gösterirken, Çin’de üst seviye telefonlara geçiş eğilimi yaşanıyor” dedi ve ekledi: “Bu, 600 doların üzerindeki sevkiyatların payını geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki yaklaşık yüzde 23’ten 2Ç24’te yaklaşık yüzde 26’ya çıkardı.”
Ancak Canalys, Apple’ın pazar payı düşüşünün kısmen iPhone fiyatlarını sabit tutma ve kanal ortaklarının marjlarını sağlıklı tutma stratejisinden kaynaklandığını söylüyor. Firmanın sayılarına göre iPhone ile Xiaomi arasında büyük bir fark bulunmuyor ve Apple Intelligence’ın kullanıma sunulmasıyla beraber Apple’ın ilk beşe geri dönmesi mümkün görünüyor.