Kullanıcılar iPhone 15 modelleriyle zaman geçirdikçe, telefonun memnuniyet oranı düşmeye devam ediyor. Son yapılan anketlere göre, tüm yeni modeller arasında 6.1 inçlik Pro modelinin sahipleri aldıkları üründen en memnun olmayanlar.
PerfectTrec tarafından açıklanan veriler, geçtiğimiz Ekim ayında yayınlanan bir başka anketin devamı niteliğinde. O zamandan bu yana, iPhone 15 Pro'nun kümülatif memnuniyeti yüzde 73,5'ten yüzde 66'ya düşmüş durumda. Bununla birlikte iPhone 15 Pro, şimdiye dek en kötü puan alan iPhone Pro olarak da tarihe geçiyor.
Öte yandan, geçtiğimiz Ekim ayında telefonun ana sorunu aşırı ısınmaydı. Ancak bu konudaki olumsuz yorumlar Ekim ayındaki yüzde 14,5'ten Ocak ayında %1'e düştüğü için Apple'ın bu sorunu çözmüş olduğu görülüyor. Ne yazık ki iPhone 15 Pro müşterileri, zayıf pil ömründen, iPhone 14 Pro ve eski modellere göre yapılan küçük yükseltmelerden ve kamera lensi çıkıntısı içeren fiziksel tasarımının telefonu düz bir şekilde koymayı zorlaştırmasından şikayet etmeye devam ediyor.
Ocak 2024'te mevcut iPhone 15 serisine ilişkin müşteri memnuniyeti verileri şu şekilde:
- iPhone 15 - %78,1
- 15 Plus - %73,5
- 15 Pro - %66,1
- 15 Pro Max - %72,5
Diğer araştırma raporlarının aksine PerfectTrec farklı müşteri döngülerini analiz ediyor. Örneğin, Eylül ayındaki olumsuz iPhone 15 Pro yorumları, Ocak ayında yorum bırakanlara kıyasla daha sık yükseltme yapanlardan geliyor. İlk grup aşırı ısınmadan şikayet ederken, mevcut müşteriler kamera çıkıntısından bahsediyor. Bu da daha az sıklıkta yükseltme yaptıklarını gösteriyor.
Bu metodoloji Best Buy, Verizon, AT&T dahil olmak üzere her iPhone modeli için Google yorumlarını kullanıyor. Genel memnuniyet, ürüne beş yıldız veren yorumcuların yüzdesi olarak sunuluyor. Derecelendirmeler, her model için mevcut olan en düşük depolama yapılandırması için yapılıyor, zira bunlar genellikle en çok satan seçenekler ve en çok incelemeye sahip olan ürünler.