iPhone 14 ve iPhone 14 Pro serileri, piyasaya çıkar çıkmaz ilk güncellemesini aldı. Bu güncelleme, bazı büyük iMessage ve FaceTime hatalarını çözmek için yayınlandı.
Yeni etkinleştirilen iPhone 14 ve iPhone 14 Pro cihazları, bu hatalar nedeniyle iMessage veya FaceTime aramalarını alamayabilirken, kullanıcılar diğer iPhone kullanıcılarına mesaj gönderirken (normal mavi yerine) yeşil iMessage baloncukları görebiliyor ve mesaj alıcıları yanlış hesaptan (örneğin, telefon numarası yerine gönderenin e-posta adresi) gelen mesajlar görebiliyor.
Bir telefonun en öncelikli kullanımlarından birinin diğer telefonlara yapılan aramalar ve gönderilen mesajlar olduğu düşünülürse, en son iPhone'lardaki bu iMessage ve FaceTime sorunlarının can sıkıcı olacağı kesin. Neyse ki şimdiden bir düzeltme sunulmuş durumda ve bu sayede aşağıdaki adımları takip ederek sorunları çözmeniz mümkün.
Apple, hata hakkında yayınladığı uyarı mesajında, sorunun iOS 16'nın en son sürümünde (iOS 16.0.1) düzeltildiğini açıklıyor. iPhone 14 ön siparişi eline ulaşan kişilerin, telefonların etkinleştirdikten ve kurulumlarını yaptıktan sonra, ayarlara ve ardından Genel sekmesine gitmeleri ve Yazılım Güncelleme'ye dokunmaları gerekiyor.
Daha eski bir iOS sürümündeyseniz, iOS 16.0.1 sürümü indirme seçeneği ile karşılaşmanız gerekiyor. Bu güncelleme indirilip yüklendikten sonra, hatalar ortadan kalkıyor.
iPhone 14'ünüzü iOS 16.0.1 sürümüne güncelledikten sonra hala iMessage ve FaceTime ile ilgili sorun yaşıyorsanız, Apple sorunların giderilmesine yardımcı olabilecek birkaç ekstra adım da öneriyor:
- Ayarlar uygulamasına geri dönün, ancak bu sefer Hücresel Veri'ye dokunun ve telefon bağlantınızın açık olduğundan emin olun. Birden fazla SIM kullanıyorsanız, doğru olanı açtığınızdan ve seçtiğinizden emin olun.
- Tekrar Ayarlar uygulamasında Mesajlar'a gidin ve Gönder ve Al'a dokunun. Burada Mesajlar ile kullanmak istediğiniz telefon numarasını seçmeniz gerekecek.
- Ayarlar uygulamasına bir kez daha gidin ve FaceTime seçeneğine dokunun. Burada da FaceTime ile kullanmak istediğiniz telefon numarasını seçmeniz gerekecek.
Yukarıdaki adımların ardından hala sorun yaşıyorsanız, iPhone'unuzla ilgili daha büyük bir sorun olabilir ve bu durumda doğrudan Apple desteğiyle iletişime geçmeniz öneriliyor.