Apple, her yıl yeni modelleri satışa sunarak iPhone serisini güncelliyor. Son üç yıldır sunulan modeller temel, Plus, Pro ve Pro Max sürümlerini içeriyor. Cupertinolu dev, daha önce önceki yıllarda bir iPhone mini sürümü denemiş olsa da, bu sürüm başarı yakalayamadı. Ancak, görünüşe göre Plus modelleri de şirketin beklediği başarıya ulaşamıyor.
CIRP tarafından düzenlenen son araştırmada, “nadiren yenilenen giriş seviyesi iPhone SE” hariç, son birkaç yılın en popüler iPhone’ları sıralanıyor. Bu araştırmayla şirket, her yıl Eylül ayında sona eren her 12 aylık dönemlerde en popüler iPhone modellerini analiz ediyor. Ancak bu araştırma, iPhone 13’ten iPhone 15'e kadar olan satışları kapsıyor ve iPhone 16 modelleri hakkında ilgili verileri içermiyor.
Bu araştırmaya göre, ilginç bir şekilde temel iPhone modelleri, her zaman en popüler iPhone modelleri oluyor. Başka bir deyişle insanlar, 2022’den 2024’e kadar iPhone 13, iPhone 14 ve iPhone 15’i satın almayı tercih ediyordu. Bu, insanların daha eski temel modelleri satın aldığı anlamına da gelebilirken, 2022’de %46 olan pay, 2024’te %42 oldu. Pro Max sürümü ise yıllar arasında göreceli olarak sabit kalarak tüm satışların %25 - 26’sını oluşturdu.
Bu verilerin gösterdiği bir diğer ilgi çekici eğilim de, iPhone Plus’ın satışlarının temel modeli, mini'yi ve bir miktar da Pro’yu etkilemiş gibi gözükmesi. Örneğin, 2022'de iPhone mini %7, iPhone Pro %21 ve temel iPhone %46 pazar payına sahipti. 2023'te iPhone Plus'ın pazar payı %11 iken, Pro'nun payı %19'a ve temel modelin payı %43'e düştü. Sadece bir yılda iPhone mini'nin payı %7'den %1'e geriledi.
iPhone Pro Max satışları aynı seviyeyi koruyor olsa da, kullanıcıların çoğu hala temel modelleri tercih ediyor gibi gözüküyor. Bu yüzden daha önceki sürümlere göre daha önemli yükseltmelere sahip olan iPhone 16’da da bu eğilimin devam edeceği ve muhtemelen temel sürümün payının biraz daha artacağı tahmin edilebilir.