En son raporlara göre tablet pazarı, 2014'ün üçüncü çeyreğinde yıldan-yıla yüzde 11.5 büyüme kaydetti. IDC'nin rakamlarına göre üç aylık dönemde ABD'deki okula dönüş promosyonlarıyla birlikte yaklaşık 54 milyon tablet sevk edildi. Bu sayede ismi pek tanınmayan RCA, global piyasada Lenovo'nun arkasından beşinci sıraya oturdu.
Yeni iPad modellerini tanıtan Apple, yüzde 22.85'lik pazar payıyla (12.3 milyon birim satış) tabletlerdeki liderliğini sürdürüyor. Bununla birlikte firma, 2013'ün üçüncü çeyreğine kıyasla 1.8 milyon birim düşüş yaşıyor (pazar payında ise yaklaşık yüzde 13 düşüş var).
IDC, Android'in pazar payının büyük bölümünün 100 dolar civarında fiyatlara sahip bütçe dostu tabletlerden oluştuğunun altını çiziyor. Bu tabletlerin çoğunu küçük markalar üretmekte. Windows 8.1'li tabletlerin alt seviye tabletlere gelmesi, büyük ihtimalle Apple'ın pazar payı kaybetmesine yol açacak ancak bu durum muhtemelen Apple'ı endişelendirmiyor. Bunun nedeni ise ABD'li firmanın tabletlerden yaptığı karın, rakiplerinkine göre birkaç kat yüksek olması.
IDC, tablet sevkiyatlarını işletim sistemine veya form faktöre göre bölmediği için, 2-in-1 convertible'lar da tabletlere dahil ediliyor. Yani Asus'un 3. sıraya yükselişinde Windows tabanlı 2-in-1 cihazların önemli payı var.