Bir yılı geride bıraktığımız zaman, genelde geride kalan yıl hakkında birçok bilgi ortaya çıkar. IBM de her yıl olduğu gibi yine bir önceki yıl araştırmalarına gömülmüş durumda. Bu sefer daha ziyade 2013 yılının tatil dönemlerinde yapılan online alış veriş miktarı üzerine eğilen IBM, iPhone ve iPad kullanıcılarının Android kullanıcılarına göre daha fazla alış veriş yaptığını ortaya çıkardı.
IBM'nin raporuna göre, 2013 içerisindeki noel dönemlerinde, mobil cihaz sahiplerinin yüzde 48'lik kısmı online alış veriş yaptı. Bugüne kadar geçen süre içerisinde hesaplanan en üst seviye olarak beyan edilen yüzde 48'lik kesimin ziyaret oranlarıysa, yüzde 29 ile akıllı telefon kullanıcıları ve yüzde 19 ile tablet kullanıcıları şeklinde dağıldı. Her ne kadar alış veriş siteleri akıllı telefonlar aracılığı ile daha sık ziyaret edilmiş olsalar da ekran genişlikleri ve internet tarayıcıyı tam olarak kullanabilmeleri açısından tabletler üzerinden yapılan satış miktarı çok daha fazla.
Raporun devamına göre, ortalamaya bakıldığı zaman her bir iOS kullanıcısının tek bir online alışverişe harcadığı para 93.48 dolara tekabül ediyorken, bu miktar Android kullanıcılarında en fazla 48.10 dolara denk geliyor. Son olarak bu tarz sitelerdeki ortalama internet trafik miktarının yüzde 32.6 gibi büyük bir kısmı Apple cihazlar tarafından gerçekleştirilmiş. Andorid kullanıcılarının buradaki payı yüzde 14.8 oranında.
Raporun sonuçlarına bakacak olursak, Apple kullanıcıları sahip oldukları cihazlar ile daha fazla vakit geçirip daha fazla para harcıyorlar; cihazlarını daha aktif şekilde kullanıyorlar. Yine de unutmamakta fayda var; bu rakamlar sadece IBM'nin kendisi tarafından yapılan bir araştırmanın sonucu.