İngiltere'nin iletişimini bünyesinde bulunduran kurum Ofcom'un yapıtğı bir araştırma, internet kullanıcılarının yüzde 45'inin, servis sağlayıcılarının değiştirmeyi oldukça güç bir iş olarak nitelendirdiklerini ortaya çıkardı.
Bu araştırmanın sonucunda Ofcom, bant genişliği hızlarının reklamlarda tüketicileri yanlış yönlendirdiklerini söyledi ve servis sağlayıcılarını değiştirmek isteyen kullanıcılar için büyük kolaylıklar sağlayacaklarını açıkladı. Ancak artık paket halinde satılan internet erişimi de servis sağlayacısı değişimini oldukça güç hale getiriyor. UK watchdog'un haberine göre tüketicilerin yüzde 50'si internetini paket halinde, yani taahhütlü olarak satın alıyor.
Ofcom'un yeni planı servis sağlaycısı değişiminde kullanıcıya kolaylık sağlamayı hedefliyor. Ofcom planını tam olarak 2011'in sonlarına doğru açıklaması bekleniyor.
CHIP Online yorumu:
Bu araştırma ülkemizde yapılsaydı, sonuçlar pek de farklı olmazdı. Hatta daha da vahim rakamlar görebilirdik. İnternet servis sağlayıcıların taahhütlü paketleri, gerçekten de kullanıcının elini kolunu bağlayan bir unsur. Bakalım Türkiye'de de bu soruna eğilenler olacak mı?