Facebook'ta ürün yönetim direktörü olarak çalışan Mike Hudack internet hakkında kendi görüşlerini Facebook üzerinden paylaştı. CNN'in, yazılı gazetelerin, BuzzFedd'in, HuffPo'nun ve Vox'un berbat servisler olduğunu söyleyen Hudack'ın Facebook hesabından yaptığı açıklamalar dikkat çekici. Açıklamaların ana fikri ise, internetin berbat bir ortam olduğu...
"Suçlunun kim olduğunu söylemek çok zor ama birisi bu pisliği düzeltse iyi olacak" diye yakınıyor Hudack. Ancak Facebook'un da, Hudack'ın kötülediği şeyleri iyileştirmek için hiç bir şey yapmadığı apaçık ortada. Örnek vermek gerekirse Facebook da, kalite oranından çok, tıklanma oranını ve reklam göstermeyi önemsiyor. Bu da sitedeki reklamların ve duvar içeriklerinin kalitesiz olmasına sebep oluyor.
Artık internet üzerinde ciddi ve emek harcanmış yazılara rastlamak çok zor. Çoğu haber, özet olarak en basite indirgenmiş şekilde yazılıyor. Peki artık neden kimse internete ciddi değerli kaynaklar vermiyor? Hudack, işte bu duruma çok kızgın. Ama bir şeylere kızarken, kendilerinin de neler yaptığına göz atmasında bizce yarar var...
Sizce kullanıcıları internette kaliteli içerik üretmeye teşvik etmek için neler yapılabilir? Yorumlarınızı bekliyoruz...
Facebook, Steve Jobs gibi yayıncılığı geliştirmek adına ne teknik ne de politika olarak bir şey yaptı. Jobs, News Corp şirketi ile birlikte çalışarak dijital yayıncılık platformu yaratmak için çalıştı. Hem de sosyal yayıncılıkla kütüphaneyi tek bir platforma toplamayı amaçlayan projenin ismi "Project Alesia" olarak belirlenmişti. Gazete ve dergiler için toptan bir pazar olmayı amaçlayan Alesia ilk meyvelerini vermeden News Corp yöneticileri tarafından sonlandırılmıştı. Nisan 2010 yılında ilk iPad'in içinde gelen Newstand (Kitaplık) uygulaması bu yüzden içi boş olarak tanıtılmıştı. iPad'in hala bir Kitaplık uygulaması var ama Alesia'dan eksik olarak sosyal kütüphane gibi özellikleri bulunmuyor.
Facebook kaliteli ve değerli içerik üretmeyi sağlamak için premium abonelik sistemi başlatabilirdi. Böylelikle kullanıcılarını zaman tünellerinde kaliteli içerik üretmek için teşvik edebilirdi. Belki de bu onun "Ürün Yönetim Direktörü" olarak düşündüğü bir şeydir?
Mike Hudack'ın yazısının tamamına buradan ulaşabilirsiniz.
Sizce kullanıcıları internete kaliteli içerik üretmeye teşvik etmek için neler yapılabilir, bizimle paylaşın!