Instagram, “Reklam Araları” (Ad Breaks) adını verdiği yeni bir özelliği test etmeye başladı. Ama bu özelliğin kullanıcıların hoşuna gidecek bir yenilik olduğunu düşünmeyin. Reklam Araları, kullanıcıların akışlarında gezinmeye devam edebilmeleri için bir reklamı en az 3-5 saniye izlemelerini zorunlu tutarak Instagram deneyimini kesintiye uğratıyor.
Facebook ve Instagram’ın ana şirketi Meta, kurulduğundan beri ana gelir kaynağı olarak reklamları kullanıyor. İlgilendiğiniz şeyleri neredeyse tam olarak belirleyebilen kişiselleştirilmiş reklamlar Meta’nın gelirinin temelini oluşturuyor. Ancak son zamanlarda daha katı gizlilik kuralları ve TikTok'un yükselişi gibi bazı etkenler şirketi zorlamaya başladı. Bu nedenle şirket, gelirini arttırmak amacıyla uygulama içi satın almalar, abonelikler ve şimdi de atlanamayan Reklam Araları gibi farklı şeyler deniyor.
Instagram, kullanıcıların akışlarına reklamları ekleme konusunda oldukça büyük bir başarı gösteriyor ve platformu kullanan hemen herkes, neredeyse normal içeriğe benzeyen sponsorlu gönderiler görmeye alışmış durumda. Bunlar, çok ısrarda bulunmadan kullanıcıların dikkatini çeken “hafif reklamlar” olarak adlandırılabilir. Ancak şu anda test edilen Reklam Araları, Instagram’ın gelire ihtiyacı olan bir şirket olduğunu hatırlatan çok daha sert bir dokunuşu temsil ediyor.
Meta, Reklam Aralarının ne zaman genel olarak sunulacağını resmi olarak bildirmediği için bazı kullanıcıların şaşırmalarına ve hayal kırıklığına yol açtı. Reddit ve X üzerinde yapılan paylaşımlarda, kullanıcıların memnuniyetsizliklerini ifade etmesi ve deneyimlerini paylaşmasıyla bu özellik tartışmaların odağı haline geldi.
Bazı kullanıcılar neden karşılarına çıkan reklamları atlayamadıklarını çözmeye çalışırken, bazıları bunu geri tepebilecek “korkunç bir karar” olarak nitelendirdi. Hatta bazı kullanıcılar şimdiden TikTok’a geçme niyetlerini paylaştı.
Reklam Araları özelliği şu anda küçük bir kullanıcı grubuyla sınırlı gibi görünüyor. Bu durum, Meta’nın kullanıcı tepkisini ölçmek ve özelliğin reklam geliri üzerindeki etkisini ölçmek için bir A/B testi yürüttüğünü öneriyor. Şirketin Reklam Aralarını tüm kullanıcılara sunup sunmayacağını veya geri bildirimlere göre özelliği değiştirip değiştirmeyeceğini zaman gösterecek.