Son iki yıl boyunca Facebook, nefret söylemi ve yanlış bilgilendirme yayılımını nasıl ele aldığının yoğun bir şekilde eleştirilmesi üzerine zor günler yaşadı. Sosyal medya devi bu meseleleri yönetmek için girişimlerde bulunmuş olsa da - ve son zamanlarda bile platformdaki canlı yayını sınırlandırmak için düzenlemeler yapılmasının açık olduğunu kabul etse de - hala söz konusu sorun ile baş etme konusunda başarılı olduğu söylenemez.
Instagram Politikasını İhlal Edebilecek İçeriği Önermeyecek
Sürmekte olan çabalarının bir parçası olarak, Facebook geçtiğimiz gün Instagram ve Messenger dahil olmak üzere, kendi sitelerindeki içeriği düzenlemek için harekete geçti ve bu konuda büyük adımlar attı.
"Reduce, reform, inform" ("Azalt, yeniden yapılandır, bilgilendir") olarak adlandırılan yeni kampanya, Facebook'un "sorunlu içeriği yönetmek" için attığı adımların bir sonucu. Bu strateji Facebook'un tabiriyle "şirket politikalarını ihlal eden içeriğin kaldırılmasını, [Facebook'un] politikalarını ihlal etmeyen sorunlu içeriğin yayılmasını azaltmayı ve insanlara hangi içerik ile okunacağını veya paylaşılacağını seçmeleri konusunda ek bilgiler sağlamayı" amaçlamakta.
Facebook, bu kampanyanın bir parçası olarak "fotoğraf paylaşım platformunun insanlara önerdiği içeriğin toplum için hem güvenli hem de uygun olmasını sağlamaya çalıştığını" belirtiyor. Topluluk Kılavuzları da sosyal medya devinin uygunsuz veya uygunsuz olduğunu düşündüğü yayınların keşif veya hashtag (etiket) sayfalarında önerilmemesiyle sınırlandırılacak. Fotoğraf paylaşım platformunun altyapısı ise bu değişiklikleri yansıtacak şekilde güncelledi.
Ancak Instagram ne yazık ki Facebook'un "uygunsuz" olarak nitelendirdiği şeyi açıkça tanımlamıyor. TechCrunch'a göre, tanım "şiddet içeren, rahatsız / şok edici, cinsel açıdan müstehcen, yanlış bilgilendirme ve spam içeriğinin" tavsiye edilmez "olarak kabul edilebildiği şeyleri içeriyor.
Bu nedenle eğer bir gönderi cinsel açıdan müstehcen ise, çıplaklık veya cinsel bir eylem göstermediği takdirde bile kullanıcıların Keşfet sayfasında ve hashtag araştırmasından çıkarılabilir. Instagram bu tür yayınların genel halka değil, bir hesabın takipçilerine görünür olacağını da bu şekilde açıklığa kavuşturmuş oldu.
Instagram, sınırlayıcı içeriğini işaretlemek için şimdiden içerik denetleyicilerini eğitmeye başladı. Şirketin ürün keşif başkanı Will Ruben, makine öğrenmesi sisteminin halihazırda platform üzerinde gönderilerin önerilip önerilmeyeceğini belirlemek için kullanılmakta olduğunu söylüyor.
Bu haber, yeni takipçiler edinmek için çoğu zaman keşif sayfasına ve hashtag'lere - her ikisi de platform önerilerinin anahtar olduğu alanlara- bağlı olan hesaplar tarafından karışık tepkilerle karşılandı. Bazı sayfa sahipleri, değişikliklerin bu alanlardaki yayınlarının erişimini azaltacağı ve dolayısıyla para kazanılan yayınlardan sağladııkları gelirlerin bu durumdan etkileneceği konusunda anlaşılır bir endişe duyuyorlar. Bu durumun sayfa sahiplerini ve genel olarak platformu ne yönde etkileyeceğini ise zaman gösterecek.