Kısa bir süre önce Instagram'ın “Ad Break” adlı atlanamayan reklamları test ettiği öne sürülmüştü. Şimdiyse Meta'nın, Instagram'daki Hikayeleri WhatsApp'a çapraz gönderebilmeyi sağlayacak yeni bir özelliği test ettiği iddia ediliyor.
Şu anda Instagram, hikayeleri çapraz şekilde Facebook’ta paylaşabilmeye izin veriyor, ancak bu destek WhatsApp’ta bulunmuyor. WhatsApp'ın günlük 450 milyondan fazla aktif kullanıcısı olması ve batı pazarında sürekli genişlemesi nedeniyle, Meta'nın böyle bir hamle yapması mantıklı görünüyor.
X'teki uygulama araştırmacısı Alessandro Paluzzi'nin aktardığına göre, özellik yakında Instagram'a gelecek ve uygulama içindeki menü çubuğunda Facebook düğmesinin yanında hikayeleri WhatsApp'a çapraz gönderme seçeneği olacak.
Ancak ilk aşamalarda bazı biçimlendirme sorunları olabileceği ve çeşitli öğelerin iki uygulama arasında doğrudan aktarılamayabileceği belirtiliyor. Örneğin, etkileşimli çıkartmaların WhatsApp'ta Instagram'da olduğu gibi çalışmayabileceği söyleniyor.
Muhtemelen bu özellik, özellikle Instagram'ı iş amaçlı kullananlar başta olmak üzere Instagram kullanıcıları tarafından olumlu karşılanacak. Daha önce Mark Zuckerberg, WhatsApp kanallarının aylık 500 milyondan fazla aktif kullanıcı tarafından kullanıldığını paylaşmıştı. Buradan yola çıkarak, işlerini veya herhangi bir şey tanıtmak isteyen kullanıcıların ne kadar büyük bir kitleye ulaşabileceği anlaşılabiliyor.
WhatsApp'ta Instagram hikayelerini çapraz gönderme özelliği geliştirilme aşamasında olan bir özellik, yani henüz kullanıma sunulmadı. Özelliğin ne zaman kullanıma sunulacağına dair kesin bir zaman çizelgesi de şimdilik belli değil.