Görünüşe göre Meta, Reels üzerine oldukça kararlı bir şekilde odaklanmaya devam ediyor. Sosyal medya danışmanı Matt Navarra, tüm video gönderilerinin uygulamada Reels olarak paylaşılacağını söyleyen deneysel bir Instagram özelliği hakkında bir bildirim gösteren bir ekran görüntüsünü Twitter üzerinde paylaştı. Bu paylaşım durumu, hesabınız herkese açıksa, herkesin videonuzu keşfedebileceği ve kendi Reels'ini oluşturmak için orijinal sesinizi kullanabileceği anlamına geliyor.
Profiliniz gizliyse yalnızca arkadaşlarınız videonuzu görebilir, ancak diğer kullanıcılar yine de Reels altında bir remiks oluşturabilir ve bunu remikslerinin bir parçası olarak indirebilir. Reels'leri remiksler için kimsenin kullanmamasını sağlamanın tek yolu, Ayarlar'daki seçeneği kapatmak veya yayınladığınız her video için devre dışı bırakmak gibi gözüküyor.
TikTok tarzı videolar hem Instagram'da hem de Facebook'ta hızla popüler bir format haline geldiğinden dolayı bu kararın sürpriz olmadığını söyleyebiliriz. Mark Zuckerberg, şirketin 2021 için dördüncü çeyrek gelir duyurusunu açıkladığında, Reels'in artık Meta'nın en hızlı büyüyen içerik formatı olduğunu söylemişti. Ayrıca Meta baş ürün sorumlusu Chris Cox, kısa bir süre önce çalışanlarla paylaşılan bir bildirimde, Reels'i şirket için "parlak bir nokta" olarak nitelendirdi ve yavaşlayan büyüme nedeniyle onları "zorlu zamanlar" konusunda uyardı. Meta'nın 2022'nin ikinci yarısı için odaklanmayı planladığı projelerden birinin Reels'i mümkün olduğunca hızlı bir şekilde para kazanır hale getirmek olduğunu da söyledi.
Açıklamalara bakılırsa, kısa biçimli videoları izlemek için harcanan zaman geçen yıldan bu yana iki katının üzerine çıktı ve büyümenin yüzde 80'i Facebook'tan geldi. Bu nedenle şirket, kısa videoları daha iyi birleştirmek için Instagram'ın ve Facebook'un ana sayfalarını yeniden tasarlayacak kadar ileri gitmeyi planlıyor gibi gözüküyor. Tüm video gönderilerini Reels'e dönüştürmek, şirketin daha fazla içeriği dağıtıma sokmasını sağlayacak ve bu da videoların platformda daha fazla izlenmesine ve ilerleyen dönemlerde bu format para kazanır hale geldiği zaman daha büyük potansiyel reklam kazançlarına dönüşecek. Ancak bu tür denemelerde her zaman olduğu gibi tüm deneysel Instagram özelliklerinin geniş çapta yayınlanmadığını hatırlatmakta ve bu özelliğin de geleceğinin kesin olmadığını belirtmekte fayda olabilir.