Instagram, ticaret alanında derinleşme planlarını uygulamaya koymaya devam ediyor. Instagram'ın kapalı beta olarak test ettiği yeni bir özellik, kullanıcıların uygulamayı terk etmeden alışveriş yapmalarına olanak sağlayacak.
Instagram'ın yeni ödeme özelliği, ABD'de 20'den fazla markanın dahil olduğu bir kapalı beta ortamında test ediliyor. Markalara Adidas, Nike, Zara, Kylie Cosmetics, Uniqlo, Burberry, H&M, Mac, Prada and Michael Kors dahil ve daha fazla markanın bu özelliğe önümüzdeki aylarda dahil olması bekleniyor.
Instagram'ın yeni ödeme özelliği ile önümüzdeki haftalarda sosyal medya ağında bir ürünün detaylarını uygulama içerisinde görebilecek ve "Instagram'da Ödeyin" etiketini kullanarak ödeme bilgilerinizi ve kargo adresini uygulama içerisinde girerek uygulamayı terk etmeden alışverişinizi tamamlayabileceksiniz. Ayrıca ödeme bilgilerinizi Instagram üzerinde kaydederek gelecek alışverişlerinizi bir dokunuş ile yapmanız mümkün olacak ve Instagram üzerinden siparişlerinizi yönetmenize de olanak tanınacak.
Ödeme seçenekleri arasında şu an için kredi kartları ve PayPal bulunuyor. Instagram'ın ödeme özelliğini ABD dışında bölgelerde sunması ile ile Shopify, BigCommerce, ChannelAdvisor ve CommerceHub gibi e-ticaret sitelerini de desteklemesi bekleniyor.
Instagram'ın direkt ödeme seçeneği, uzun bir süredir gelmesi kaçınılmaz bir yenilik olarak görülüyordu. Dünya çapında ayda yaklaşık 130 milyon kişi alışveriş gönderilerine dokunarak ürünlerin bulunduğu internet sayfalarına yönlendiriliyor ve bu rakam geçtiğimiz Eylül ayında uygulamanın "Keşfet" bölümüne "Alışveriş" sekmesinin eklenmesinin ardından 40 milyonluk bir artış göstermiş durumdaydı.
Instagram'ın perspektifinden bakılacak olursa bu özellik insanların farklı bir internet sitesinde ödeme yapmasının önüne geçerek Instagram uygulamasını daha da uzun bir süre boyunca kullanmaya devam etmelerini sağlayabilir.