Küresel birçok marka, daha fazla kişi ile etkileşim kurmak için NFT'leri ve metaverse'i gündemine aldı. Dünyanın en çok izlenen spor liglerinden biri olan İngiliz Premier Ligi de bu konularla ilgili iki adet ticari marka başvurusu yaptı.
İngiliz Premier Ligi, Metaverse'e Göz Kırptı
Amerika Birleşik Devletleri Patent ve Ticari Marka Ofisi'ne (USPTO) kısa süre önce İngiliz Premier Ligi tarafından iki adet ticari marka başvurusu yapıldı. Premier Lig'in metaverse'e girişi, lisanslı ticari marka avukatı Michael Kondoudis tarafından 6 Haziran'da Twitter hesabı aracılığıyla açıklandı.
Here are links to the Premier League's new trademark filings at the U.S. Patent and Trademark Office:
— Mike Kondoudis (@KondoudisLaw) June 6, 2022
▶️https://t.co/25X7dkeedJ
▶️https://t.co/lmHfkHFMxn #PremierLeague #NFTs #NFTCommmunity #Web3
Ticari markanın 1 Haziran 2022'de yapıldı. USPTO, başvurunun tüm gerekliliklerini karşıladığını doğruladı.
Bu hamle ligin; NFT'ler, kripto para birimleri, dijital koleksiyonlar, dijital ticaret kartları, dijital sanat, kripto ticareti ve sanal ayakkabı gibi sektörlere de girme hazırlığında olduğu şeklinde değerlendirilebilir.
Daha önce FIFA da benzer bir ticari marka başvurusu yapmıştı. Kondoudis, metaverse'e giren spor varlıklarının sayısının özellikle önümüzdeki 12 ay içinde artmaya devam edeceğini söyledi.
Özellikle Premier Lig şampiyonu Manchester City, metaverse'de yol almaya başladı bile. Kulüp, Sony'nin sanal gerçeklik (VR) uzmanları ile metaverse'de dünyanın ilk futbol stadyumunu inşa ediyor.