LEVEL Dergisi'nin değerli yazarları Sonat Samir ve Burak Akmenek’in oyun stüdyoları SinginGiant’ın ilk oyunu Contain’in fragmanı yayınlandığından beri merak içerisindeydik hepimiz. Özellikle Sonat’ın taktiksel FPS sevdası dillere destanken, Unreal Engine kullanma konusunda da bir deha olunca ortaya oldukça güzel bir şey çıkacağından emin olarak iştahla bekledik durduk. Nihayetinde o kutlu gün geldi ve Contain’in erken erişimi bizlerle buluştu.
Genel itibariyle incelendiğinde taktiksel FPS tanımına sonuna kadar uyan bir oyun var karşımızda. Halihazırda deneyim edilebilir 4 farklı harita sunan oyunda, 2 veya 4 kişilik co-op oynanış seçenekleri mevcut ve deneyimlerim sonucunda en kötü ihtimalle 2 kişi oynamanız gerektiğini şiddetle tavsiye ediyoruz. Yapay zekanın nişan almada bu kadar usta olmasının yanında taktiksel ilerlemesi de oldukça başarılı. Doğal olarak tek başınıza ilerlediğinizde pek zevk alacağınız bir oyun yok karşınızda.
Grafiksel anlamda incelendiğindeyse göze çok hoş gelen detaylarla bezeli bir oyun Contain. Zaten Sonat, bu konuyu kolay kolay ıskalamazdı. Gökyüzüne kafayı kaldırıp baktığımızda bulutların şekli, ışığın geliş yönüne göre gölgelerin hareketi, karakterlerin ve silahların modellenmesi, vuruş hissiyatı, gece görüşünün gerçeğe yakınlığı… Hangi detayı saysam bilemiyoruz. Bu konuda oldukça büyük bir emek var.
Oynanış tarafında dikkatimizi çeken çok hoş bir detayla devam edelim. Contain’in genel yapısı rastgelelik üzerine. Sadece düşman sayıları ve çeşitliliğinin rastgele olmasından da bahsetmiyoruz. Haritada bazen engel teşkil edebilecek nesneler de rastgele oluşabiliyor. Örneğin bir önceki oyunda yolunuz açıkken bir sonraki oyunda açık olan yol aşamayacağınız bir araçla kapalı olup farklı yollara kanalize olmanıza neden olabiliyor. Haliyle bu durum oyunda her seferinde farklı bir taktik yürütmenize neden oluyor. Bunun da bir sonucu olarak tekrar oynanabilirlik önemli ölçüde artıyor.
Oyunun bir diğer başarılı tarafı ise hem karakterin hem de silahların özelleştirmelerinin çok detaylı olması. Oyun başladığında harekât üssünde yapabileceğimiz bu özelleştirmelerle çok daha dayanıklı teçhizatlardan tutun çok daha stabil atışlara sahip silahlar oluşturabiliyoruz.
Bize anlatacak güzel bir hikâyeye de sahip olan Contain’in dünyası birçok paranormal anomali tarafından işgal edilmiş durumda. Bu anomalileri yakalayıp depolamak da bizim görevimiz. Oyuna ismini veren bu sistem oyunu basit bir taktiksel FPS olmanın bir adım ötesine geçiriyor.
Oyun erken aşamalarda olmasına rağmen büyük sorunlara sahip değil. Bazı arkadaşlarımızdan duyduğumuz kadarıyla bu süreçte optimizasyonda problem yaşayanlar oldu. Ancak oyuna yapılan geri dönüşlerle sürekli olarak güncelleme geliyor ve yapımcı ekip her eleştiriye büyük bir önem ve özen gösteriyor.
Oyun, inceleme yaptığımız kısacık süreçte bile birçok güncelleme aldı. Öte yandan yerel fiyatlandırma ile oldukça uygun diyebileceğimiz Contain, vadettiklerini başarması ile de dikkat çekici. Önümüzdeki süreçte daha iyi hale geleceğinden şüphemiz yok. Bir süre sonra daha geniş bir inceleme yazısıyla tekrar karşınızda oluruz. Fazla söze gerek yok ellerinize sağlık SinginGiant.
CHIP Notu: 80
KÜNYE
Geliştirici: SinginGiant
Yayıncı: SinginGiant
Tür: Taktiksel FPS
Platform: PC
Web: https://singingiant.com
Contain Sistem Gereksinimleri Neler?
Minimum Sistem Gereksinimleri
İşletim Sistemi: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
İşlemci: Intel Core i5-6600K
Bellek: 16 GB
Depolama: 55 GB
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce GTX 1070
Önerilen Sistem Gereksinimleri
İşletim Sistemi: 64-bit Windows 7, Windows 8.1, Windows 10
İşlemci: Intel Core i7-11700
Bellek: 16 GB
Depolama: 55 GB
Ekran Kartı: NVIDIA GeForce RTX 3060
-GenIrwin