Tablet kategorisinde kullanıcılara iki işletim sistemi seçeneği (Windows 8 ve Windows RT) sunan Microsoft'un kafa karışıklığına yol açtığını iddia eden sektör analiz firması IDC uyarıyor: "Microsoft kullanıcıların neden iOS ve Android varken Windows'u tercih etmeleri gerektiğini açıklamakta zorlanıyor." IDC'nin tabletlerden sorumlu ekibinin lideri olan analist Tom Mainelli, Microsoft'un tablet stratejisinin kesinlikle başarısız olduğunu belirtiyor: "Tabletler için iki işletim sistemi stratejisi, kullanıcıların kafalarını karıştırdı."
IDC'nin tablet satış oranları üzerinde yaptığı çalışma, Windows RT satışlarının 2013 sonunda yalnızca %1,9 artışla 3,6 milyon birim seviyesinde kalacağını gösteriyor. Bu oran, Apple'ın iPad Mini'yi piyasaya sürdükten sonraki üç gün içinde gerçekleştirdiği satışlardan çok da fazla değil. Analizlerin, bu yıl 93,2 milyon Android, 87,8 milyon iOS tablet satışı gerçekleşeceğini gösterdiğini düşünürsek Microsoft'un rekabetin ne kadar gerisinde kaldığını görebiliriz.
Peki analistlerin Microsoft'a tavsiyesi ne? Mainelli Microsoft'un RT üzerine eğilmekten vazgeçmesi gerektiğini, her ne kadar pek popüler olmasa da diğer Windows yazılımlarıyla uyumlu olduğu için avantajlı olan Windows 8'e odaklanması gerektiğini belirtiyor: "İnsanlar Windows 8'i sevmiyor olabilir ama en azından alıştıkları uygulamalarla uyumlu. Öte yandan RT Windows'a benziyor ama aslında Windows'la ilgisi yok."