Hyundai, bu hafta LA Otomobil Fuarı’nda Ioniq 5’in üretim performans sürümü “N”yi tanıttı, elektrikli crossover’ın son özelliklerini yayınladı ve Mart 2024’te ABD bayilerinde satışa sunulacağını duyurdu.
Daha önce Temmuz ayında açıklandığı gibi Ioniq 5’in bu yeni sürümü, Hyundai’nin performans düzenleme ekipleri tarafından N alt markası adıyla üretildi. 2025 Ioniq 5 N’yi geliştiren mühendisler, Hyundai’nin temel E-GMP elektrikli araç platformunu kullandı ve otomobil üreticisinin N Vision 74, RM20e ve RN22e gibi “yuvarlanan laboratuvar” deney araçlarından öğrendikleri motor sporları teknolojilerini ekledi.
Hyundai, sekiz ileri çift kavramalı şanzımanlı benzinli araba hissini taklit eden N e-shift ve sahte motor sesleri çıkaran N Active Sound-plus gibi alışılmış özellikler içeriyor.
N’nin dış kısmı normal Ioniq 5’e göre büyük bir farka sahip değil ancak yapılan ufak değişiklikler kesinlikle aracı öne çıkarmak için yeterli. Önde, arkada ve arka tekerlek yuvasının yakınında bulunan N rozetlerin yanı sıra, hem ön hem de arka tamponun ortasında turuncu bir yama şeridi ve turuncu bir eteğe sahip ve daha fazla hava akışı sağlayan yeni bir ön kısım bulunuyor. Ioniq 5 N, 2 santimetre alçaltılmış, 21 inçlik büyük tekerleklere sahip ve alt kısmı lastiklere uyum sağlaması adına 5 santimetre daha geniş ve arka difüzöre uyum sağlamak için 8 santimetre daha uzun.
Hyundai, aracın iç kısmını da tamamen tanıttı ve araç, direksiyon simidi ve koltukların arka açıklığından görülenler de dahil olmak üzere çeşitli N detayıyla zenginleştirilmiş gözüküyor. Koltuklar güçlendirilmiş desteklere sahip ve keskin dönüşlerde daha rahat hissetmenizi sağlamak için orta konsolda dizlikler ve bacak destekleri bulunuyor. Ayrıca araç içinde USB-C bağlantı noktaları ve kablosuz şarj tablası da yer alıyor.
Ioniq 5 N; SE, SEL ve Limited modellerindeki 77,4kWh ile karşılaştırıldığında daha büyük olan 84kWh batarya paketine sahip, ancak Hyundai henüz menzil hakkında bir detay paylaşmadı. Yine de batarya paketinin 18 dakikada yüzde 10’dan yüzde 80’e kadar şarj olabildiğini ve maksimum 238kW şarj hızına sahip olduğunu biliyoruz.
Araçta, çift motorunu maksimum 478kW (641 beygir gücü) güce ulaştırmaya yardımcı olan iki aşamalı bir invertör bulunuyor. Dokunmatik ekranda etkinleştirilebilen veya başlatma modunda otomatik olarak etkinleştirilebilen özel N Grin Boost modu bu maksimum güce ulaşmaya imkan tanıyor. N, 0’dan 100 km/saat hıza 3,25 saniyede çıkabiliyor.
Termal yönetim sistemi, akü ve motorlar için bağımsız radyatörler, ısıyı hücrelerden uzaklaştırmak için bir iletkenlik kanalı, daha iyi motor yağı soğutması ve ayrıca bir akü soğutucusu içerecek şekilde yenilenmiş durumda. Hyundai, sistemin rakip performans EV’lerine kıyasla “ısıdan kaynaklanan güç bozulmasına karşı daha yüksek bir dirence sahip olduğunu” söylüyor.
Ioniq 5 N pistler için üretildiğinden, 42 ek kaynak noktasıyla daha da stabilize bir yapıya ve parçaları bir arada tutan ekstra yapıştırıcılara sahip. Bu ekler, araca pist kullanımı ve drift için daha fazla sağlamlık kazandırıyor. Hyundai, N’nin “ralliden ilham alan” yol tutuşuna sahip olduğunu ve yüksek dönüş hızına ve gelişmiş tork geri bildirimine sahip, rafa monteli, motorla çalıştırılan bir hidrolik direksiyon sistemine sahip olduğunu söylüyor. EV’nin N Pedalı adı verilen tek pedallı sürüş sistemi, güçlü bir yavaşlama kuvvetiyle sürücülere viraj almada yardımcı olurken aynı zamanda bir miktar enerji geri kazanımı sağlıyor.