Hyundai elektrikli Ioniq 5 N'yi Goodwood Hız Festivali'nde görücüye çıkardı. Otomobil üreticisi, Ioniq 5'in yüksek performanslı bu versiyonunun sıfırdan 100 kilometre hıza 3,4 saniyede ulaşabileceğini ve saatte 260 kilometre azami hıza sahip olduğunu söylüyor.
Şirket, N markası altında ilk elektrikli performans üretim aracı olan bu model için Ioniq 5'i tamamen yeniledi. EV'nin ön ve çift motorlu varyantları bulunuyor. Hyundai'nin söylediğine göre, çift motorlu varyantı seçerseniz, destek modu aktifken Ioniq 5 N 641 beygir gücü üretebilecek. Otomobil üreticisi bu sayıların kesin olmadığını kabul etse de, normal çalışma esnasında 600 beygir gücü ve 545 pound-feet tork üreteceği söyleniyor.
Car and Driver'ın da belirttiği üzere, Ioniq 5 N daha önceki 77,4 kWh kullanılabilir enerji depolayan batarya paketinin aynısına sahip. Ama revize edilen yapısı, EV'nin 84,0 kWh daha fazla kazanabileceği anlamına geliyor. Hyundai, "artırılmış bir soğutma alanı, daha iyi motor yağı soğutucusu ve akü soğutucusu" içeren, pil için yükseltilmiş bir termal yönetim sistemi olduğunu ve bunların hepsinin performansı en üst düzeye çıkarmaya yardımcı olması gerektiğini söylüyor.
Önde 40 cm ve arkada 36 cm çapında disklere sahip yeni bir rejeneratif fren sistemi de bulunuyor. EV, 21 inç jantlara daha geniş lastikler yerleştirmek için standart Ioniq 5'ten daha alçak ve alt kısımda daha geniş. Yere basma kuvvetini artırması gereken daha belirgin bir difüzör de uzunluğu 80 mm uzatıyor.
Hyundai, 2024'ün başlarında satışa çıkması planlanan Ioniq 5 N için henüz bir fiyat veya menzil açıklamadı. Bu iki önemli bilginin de önümüzdeki aylarda açıklanması bekleniyor.