Görünene göre Hewlett-Packard’ın OfficeJet yazıcıları için bu ayın başlarında yayınladığı bir yazılım güncellemesi, aygıtlardan bazılarının kullanılamaz hale gelmesine neden oluyor. HP destek forumları, Mayıs ayının ikinci haftasından bu yana, OfficeJet yazıcıların şirketin en son üretici yazılımı güncellemesini otomatik olarak yükledikten sonra kullanılamaz hale geldiğine dair şikayetlerle doldu.
Sorunlu güncellemenin yüklenmesinin ardından, etkilenen yazıcının dahili dokunmatik ekranında 83C0000B hata koduyla bir mavi ekran ortaya çıkıyor. Dahası, bir HP OfficeJet’in fabrika ayarlarına sıfırlanması için yazıcının dokunmatik ekranının kullanılmasının gerekmesinin de etkisiyle, bu sorun ile karşılaşanların bozulan yazıcıyı kendi başına tamir etmesinin bir yolu yok gibi görünüyor. HP müşterileri, şimdilik sorunun tek çözümünün bozuk bir yazıcıyı servis için onarım merkezine getirmek olduğunu bildiriyor.
Etkilenen yazıcılar arasında Pro 9022e, Pro 9025e, Pro 9020e All-in-One ve Pro 9025e All-in-One çeşitleri dahil olmak üzere OfficeJet 902x modelleri bulunuyor. Bir OfficeJet yazıcınız varsa, şu an için yapabileceğiniz en iyi şey, hatalı güncellemeyi otomatik olarak indirmemesi için yazıcınızın internetten bağlantısını kesmek olacaktır.
HP, yaptığı bir açıklama ile sorunu kabul etti ve Bleeping Computer’a bir düzeltme üzerinde çalıştığını söyledi. Şirket, “Ekiplerimiz, sınırlı sayıda HP OfficeJet Pro 9020e yazıcıyı etkileyen mavi ekran hatasını gidermek için özenle çalışıyor” dedi ve ekledi: “Hatayla karşılaşan müşterilerin yardım için müşteri destek ekibimizle iletişime geçmelerini öneriyoruz."