Hotmail ile savaşta Gmail'ın 6 kozu!

Hotmail mi Gmail mi? Son Hotmail atağıyla yeniden ortaya atılan bu soruya farklı bir noktadan baktık

Gmail, Hotmail'e karşı!

Gmail 10MB'lık posta kutularını tarihe gömerek büyük bir devrim yapmıştı.

Ücretsiz e-posta hizmetinde bu devrimi yoğun rekabet takip ediyor. Dünyanın en popüler e-posta hizmetlerinden Hotmail da yepyeni özellikler ve tasarım ile kendisini geliştiriyor.

Peki pek çok kullanıcı neden "Gmail'dan şaşmam" diyor? İşte bunun 6 sebebi...

Sık güncelleme
Gmail oldukça sık güncelleniyor. Parça parça özellikler ekleniyor, deneniyor, çıkartılıyor.

Hotmail ise 2008 yılında büyük bir güncelleme geçirmişti. Aralık uzadıkça, güncelleme ne kadar iyi olursa olsun o hizmet kullanıcıların gözünde geriden geliyor.

Beta programına katılmak çok kolay olduğu gibi, farklı deneysel özellikleri tek tek açmak ya da kapatmak mümkün.

Şirket kullanımı ve düzen

Şirket kullanımı ve düzen
Bir ara sorunlar vardı ama Google'da sunucular uzun süredir çökmedi

İşletme etiketi
Google Apps ile Gmail'ı kendi şirketinizin markasını üzerine basarak kullanabilirsiniz.

Yeni özellikler hızla ekleniyor, fiyatı oldukça ucuz ve ücretsiz sürümden alışık olan kullanıcılar için alışma süresi 0. Oldukça güvenilir ve hızlı bir hizmet.

Arama ve filtreler
Arama devinin e-posta içerisinde sunduğu en güçlü özellik arama ve aradığınızı bulma özelliği oluyor.

GB'larca e-posta depolayabilir ve hala aradığınız bir şeyi hızla bulabilirsiniz. Gmail'ın mantığı dosya ve klasörleri düzenlemekten çok, arayıp bulmak olduğu için, son kullanıcı zihniyetine daha uygun.

Filtreler sistemiyle düzen isteyenler için de geniş imkanlar sunuluyor.

Çok güçlü, çok etkili bir özellik

Çok güçlü, çok etkili bir özellik
Spam filtresi çok güçlü

Spam filtresi
Gmail en iyi spam filtrelerinden birine sahip. Gerçekten de dolandırıcılık girişimleriyle, bültenleri ayırt etmeyi başarıyor.

Bu özellik elbette mükemmel değil ama gerçekten çok başarılı. Report Spam seçeneği sayesinde otomatik olarak e-posta listesinden çıkma özelliği en iyi yanı oluyor.

Reklam alanı
Google'ın reklamları sunuş şekli benzerlerine göre çok başarılı. Kullanıcıyı rahatsız etmiyor, dikkatini dağıtmıyor.

Bununla birlikte posta kutunuzun içeriği taranıyor ve uygun reklamlar gösteriliyor. Google bunun bir avantaj olduğunda ısrarcı ama biz bu özelliğin muhakemesini kullanıcıya bırakıyoruz.

IMAP
POP3 desteği bir zamanlar etkileyiciydi, artık IMAP standardı gerekli.

Okuyucu Yorumları