Honda, şaşırtıcı bir şekilde üretime hazır gibi görünen, iki kapılı bir coupe olan yeni konsepti ile ikonik Prelude’unu geri getirdiğini duyurdu. Güç aktarma organları hakkında hiçbir detay açıklanmamış olsa da, Honda, bunun şirketin gelecekteki elektrikli araç serisinin bir ön izlemesini temsil ettiğini ve sürücü odaklı performansa olan bağlılığını gösterdiğini söyledi.
Prelude konsepti, Honda’nın Tokyo Mobility Show sunumunun sonunda, görünümü dışında pek fazla ayrıntı verilmeden gösterildi. Konsept, özellikle ön taraftan bakıldığında en yeni Honda Civic'i andırıyor. Orijinal Prelude’un daha sonraki sürümlerinde dikkat çeken daha yumuşak çizgiler korunuyor ve Civic’ten daha az açılı bir görünüme sahip. Diğer dikkate değer görsel ipuçları arasında şişkin çamurluklar, normal yan aynalar (kameralar değil), küçük bir spoyler ve karartılmış camlar yer alıyor. Bu karartılmış camlar, muhtemelen konseptin iç mekan açısından henüz fazla bir şeye sahip olmadığını öneriyor.
Orijinal Prelude, önden çekiş performansı açısından Honda’nın dikkat çekmesini sağladı ve 1984 Otomobil ve Sürücü (Car and Driver) turnuvasında Porsche 944’ün ardından ikinci sırada yer almasıyla meşhur oldu. Bu başarıyı elde ederken bir Ferrari 308, Lotus Esprit, diğer iki Porsche ve bir Toyota Supra’yı yenmeyi başardı. 200 beygir gücü sunan son ABD modeliyle birlikte, 2001 yılında üretimi sonlandırıldı.
Honda elektrikli araçları benimseme konusunda çok yavaş kalmış, hatta isteksiz görünüyordu. Öyle ki, Honda E’yi pazara sunmak çetin bir mücadeleye dönüştü. Ayrıca, Honda bu yılın başında artık SUV’lara odaklanacağını söylediği için bu aracın devamı da gelmeyebilir. Ancak CEO Toshihiro Mibe, Prelude konseptinin şirketin sportif EV’ler açısından ileriye dönük yolunu temsil ettiğini açıkça belirtti.
Bu yorumlar şirketin sonunda Prelude’u veya buna benzer bir aracı üreteceğini gösteriyor. Bu, Honda’nın elektrikli araçlara yönelirken, aynı zamanda tutkulu performans mirasını benimsemesinin bir yolu olabilir.