Sanal gerçeklik başlıkları ve kullanıcıyı içine alan bilgisayarlı tecrübeler, hem kullanıcılar hem de firmalar adına hız kazanıyor. Sony, E3 boyunca Project Morpheus'u tanıtırken, Facebook'un Oculus VR'ı ve Google'ın Glass'ı tam gaz geliyor. Ancak şu ana kadar Microsoft, bu sanal gerçeklik partisine henüz katılmış değil.
Her ne kadar Microsoft, Osterhout Design Group (ODG) tarafından üretilen gelişmiş sanal gerçeklik teknolojilerini satın almış olsa da, şu anda Project Morpheus veya Google Glass'a bir rakip üretebilecek gibi gözükmüyor.
Tabii ki bunun anlamı, teknolojinin Microsoft tarafından bir üst seviyeye çıkartılamayacağı veya var olan teknolojiye bir alternatif sunamayacağı değil. Fakat, Kinect teknolojisinin patenti üzerinde var olan sınırlamalar, sanal gerçeklik gözlükleri veya başlıklarının Kinect ile birleşmesini engelliyor. Son dedikodulara göre Microsoft, bir süre önce başlattığı sanal gerçeklik projelerini, şimdilik rafa kaldırmış durumda.
Peki Microsoft, sanal gerçeklik dünyasına adım atmayarak önemli bir fırsatı kaçırıyor olabilir mi? Ya da firma sadece bir süre geriye çekilip teknolojinin nereye gideceğini mi görmeye çalışıyor. Teknolojinin şu anda durduğu noktada, özellikle oyuncular için pek çok farklı platform seçeneği var. Sony'nin Move'u ve Kinect'in yanı sıra kendini göstermeye başlayan sanal gerçeklik ürünlerinin doldurduğu oyun platformlarının yanına yeni ve belki de zorlama bir seçenek daha eklemek, Microsoft'un yapabileceği en büyük hata olabilir. Microsoft da, bu hatayı yapmak istemiyor.
Genel olarak kullanıcı ortamında pek denenmemiş ve oldukça pahalı olan donanımlar göz önüne alındığında, Microsoft'un daha "mantıklı" bir giyilebilir teknoloji üzerine yöneliyor olması da var olan ihtimaller arasında. Belki de çok yakın zaman içerisinde, Microsoft tarafından üretilen bir akıllı saat ile karşılaşabiliriz...