Bir Sybase kuruluşu olan iAnywhere Solutions, Answers Anywhere yazılımının en son versiyonunu piyasaya çıkardı. Answers Anywhere 4.0 sayesinde, cep telefonları kullanıcıyla “diyalog” kurabilecek.
Answers Anywhere, kolay kullanımlı uygulama arayüzleri oluşturulmasını sağlıyor. Bu arayüzler, işlem yapmak için günlük konuşma dili cümlelerini kullanmaya olanak tanıyor. Örneğin, akşam yemeği için restoran seçimi yapılırken, ilgili operatör servisi şu şekilde kullanılabiliyor:
Answers Anywhere sayesinde, SMS servislerinin formatlarını ezberlemeye gerek kalmıyor. Öğrenmek istenilen bilgi, günlük konuşma cümlesiyle sorulabiliyor. Örneğin, başı ağrıyan bir kullanıcının, “eczane” yazıp göndermek yerine “Başım ağrıyor” ya da “En yakın eczane nerede?” demesi yeterli oluyor. Hava durumu öğrenilecekse, cevabın cep telefonuna MMS servisi üzerinden gönderilmesi sağlanabiliyor:
Havaalanına gidiş yolunu öğrenmek isteyen bir kullanıcı, Answers Anywhere ile yetenekleri geliştirilmiş bir otomatik sesli yanıt sistemi sayesinde, konuşma hızının akıcılığında yönlendirebiliyor. Aynı bilgi, MMS olarak da sağlanabiliyor:
Taksim’deki tiyatrolar, İstanbul’un 5 yıldızlı otelleri, en yakın ATM ve en yakın benzinci gibi sorular sormak da mümkün.
Answers Anywhere 4.0, içinde bulunulan ortamı algılayabiliyor; ipucu ve öneriler sunabiliyor; geliştirme uzmanları için basit şablonlar sağlıyor; zengin referans ve dokümantasyon örnekleri içeriyor. Answers Anywhere ile oluşturulan uygulamalar, etkileşimli bir oturum ya da “diyalog” esnasında, kullanıcının ihtiyaçlarını öngörebiliyor. Bu yazılım sayesinde, öğrenme süreci kısalıyor; genel eğitim ve destek maliyetleri azalıyor; kullanıcının verimliliği artıyor.
Sybase Türkiye Genel Müdürü Levent Şensezgin, yeni versiyon hakkında şunları söylüyor: “Answers Anywhere’in yeni versiyonu, geliştirme uzmanlarına, kullanıcıların ihtiyaçlarını ‘bilen’ ve öngören, sezgi gücü yüksek uygulamalar geliştirme imkanı veriyor. Bu uygulamalar, kullanıcıyla diyalog kuruyor; sorulan sorulara yanıt verebiliyor. Doğal dil özelliği sayesinde, lisan ve diksiyon fark etmeksizin, karşı tarafla tamamen sesli etkileşimde bulunabiliyorsunuz. Bugün, Orange Telecom’da ve Toyota’da bu teknoloji kullanılıyor. Toyota bunu Japonya’da arabalar ile servis arasındaki etkileşim ve yol bilgisi için, arabaların içinde kullanıyor. Şoför, konuşarak kendi ekranından birtakım bilgileri alabiliyor.”
Yeni Özellikler
Answers Anywhere 4.0 yazılımı, aşağıdaki yeni özelliklere sahip bulunuyor:
• Geliştirilmiş Bağlamsal Yetenekler: Answers Anywhere 4.0 ile geliştirilen uygulamalar, kullanıcının hangi tip bilgilere ihtiyaç duyabileceğini “biliyor”. Örneğin, yol üstünde bir eczane aranıyorsa, uygulama, sorgulanan eczaneyle ilgili tüm bilgileri otomatik olarak gösterebiliyor.
• İpucu Motoru: Answers Anywhere 4.0 ile geliştirilen uygulamalar, kullanıcıların arama alanlarını daraltacak ipucu ve önerileri kolaylıkla sunabiliyor. Örneğin, adresi sorulan eczane bulunduktan sonra, bölgedeki diğer eczanelere yönelik takip aramaları yapılabiliyor; yakın civardaki eczaneler hakkında bilgi alınabiliyor.
• Otomatik SQL Üretimi: Prototip oluşturmayı ve veritabanı entegrasyonunu kolaylaştırıyor.
• Şablonlar ve Önceden Yapılandırılan Bileşenler: Yeni Answers Anywhere sistemlerinin hızla yaratılmasını sağlıyor.
Answers Anywhere ayrıca şunları içeriyor:
• Ses, e-posta, Web, SMS/MMS, IM, WAP ve iMode desteği. Birden fazla mod kullanımı da destekleniyor. Böylece kullanıcılar, sesli bilgi talep edebiliyor ve örneğin SMS kanalıyla yanıt alabiliyorlar.
• Her dilde bilgi ve hizmet talepleri için destek
• Kablolu ve kablosuz ağlar, Wi-Fi ve kaynak senkronizasyonu dahil her tür bağlantı yöntemiyle online ve kablosuz hizmet desteği
• Windows, Linux ve UNIX dahil belli başlı işletim sistemleri için destek