Tesla Cybertruck, insanları sevmek - nefret etmek ekseninde ikiye bölen tasarımı nedeniyle pek çok tartışmanın hedefi oldu. Ancak, görünene göre aldığı tüm nefrete ve eleştirilere rağmen, aynı zamanda kendi sınıfında piyasadaki diğer tüm elektrikli araçlardan daha popüler olmayı başarıyor.
Automotive News tarafından bildirildiği üzere, S&P Global Mobility’den alınan verilere göre, Tesla’nın Temmuz ayındaki Cybertruck satışları, diğer tüm markaların toplam satışıyla neredeyse aynı. Bu da Tesla’nın elektrikli kamyonetine olan güçlü talebi gösteriyor. Tesla’nın genel araç satışları da Temmuz ayında Cybertruck’tan gelen destek sayesinde arttı.
Hepsinin toplamı, Cybertruck kadar ediyor
Kayıtlara göre Ford F-150 Lightning, Rivian R1T, Chevy Silverado EV ve Hummer EV'yi içeren toplam Temmuz elektrikli kamyonet satışları 5.546 adetken, Cybertruck teslim sayısı 5.175 adetti. Ancak Tesla teslimat raporlarında Cybertruck sayılarını paylaşmadığı için S&P bu sonuçlara ulaşırken kayıt numaralarını kullandığını söylüyor. Ayrıca Tesla, geçtiğimiz yılın aynı döneminde EV rekabeti artarken tüm EV kayıtlarının “sadece” %48’lik payına sahipti.
Tesla’nın Temmuz ayındaki genel EV kayıtlarında da bir artış gözüküyor ve geçtiğimiz yılın aynı dönemindeki yaklaşık 101.000 araçtan 118.000’in üzerine çıktı. Aynı dönemde, tüm otomobillerde EV’lerin pazar payı da %0,9 arttı.
Tesla ürettiği her Cybertruck'ı satıyor gibi görünüyor, ancak 2 milyon ön siparişe baktığımızda hala bol miktarda araç üretmesi gerekiyor.