Hüseyin Cem Köylü
Ekim 2010'da iki Japon elektronik devi, Fujitsu ve Toshiba, Japonya mobil pazarındaki lider Sharp'ı koltuğundan etmek için birleşme kararı aldı. Kurulan "Fujitsu Toshiba Communications" şirketinin yüzde 80.1 hissesi Fujitsu'ya, 19.9 hissesi Toshiba'ya aitti.
Şimdiyse Fujitsu, kontrolü tamamen eline alarak, uluslararası pazara açılmak ve Apple'ın iPhone'u ile rekabete girmek için, Toshiba'nın yüzde 19.9 hissesini de satın aldı ve şirketin adını "Fujitsu Mobile Communications Limited" olarak değiştirdi.
2011'in son çeyreğinde, iPhone 4S'in de büyük başarısıyla, Japon pazarının liderlik koltuğuna oturan Apple, Japon akıllı telefon pazarının yüzde 27'sine sahip. Fujitsu, yüzde 18 ile ikinci sırada yer alırken onu yüzde 16 ile Sharp takip ediyor.