Car News China’nın bildirdiğine göre, Çinli üretici Nio’nun yeni EV’si, yakın gelecekte tüm binek otomobiller arasında en büyüğü olan “yarı katı hal” 150kWh pil (140kWh kullanılabilir) ile satışa sunulacak. Nio CEO’su William Li, aracın sağlayacağı menzili göstermek için ET7’nin prototip versiyonunu 14 saat içerisinde, tek şarjla 1.044 km boyunca sürdü. Bu mesafe, benzinle çalışan birçok aracın tam depoyla gidebileceği menzilin bile üzerinde.
Test nispeten düşük sıcaklıklarda (-2°C ve 12°C arasında) gerçekleştirildi ve canlı yayınlandı. Sürüş, temel olarak yarı otonom (veya Nio’nun deyimiyle Pilotta Navigate+) olarak yapılıyordu ve hız 90 km/sa ile sınırlıydı. Ortalama hız 83,9 km/saatti, yolculuk süresi molalar hariç 12,4 saatti.
Li’nin Weibo üzerindeki bir gönderisinde, “Bu dayanıklılık mücadelesinin tamamlanması, 150kWh ultra uzun ömürlü pil paketinin ürün gücünü kanıtlıyor” dedi ve devam etti: “Daha da önemlisi, satışta olan tüm modeller, Nio pil değiştirme sistemi aracılığıyla esnek bir şekilde 150kWh pillere yükseltilebilir.”
Hatta, ET7’nin 150kWh bataryası, Avrupa’da satılan bazı otomobillerde gördüğümüz gibi, otomobilden ayrı bir kiralama sistemiyle satışa sunulacak. Daha önce şirket, bataryanın tek başına bir otomobil kadar (şirketin giriş seviyesi ET5 EV) veya yaklaşık 42.000 dolar tutarında bir maliyete sahip olacağını söylemişti.
WeLion New Energy Technology tarafından üretilen pil, paketin tamamı için 360 Wh/kg veya 260 Wh/kg’lık tek hücreli enerji yoğunluğuna sahip. Yarı katı hal pilleri, mevcut pillerden daha fazla enerji yoğunluğu ve yangına dayanıklılık sunan jel, kil veya reçine elektrolitleri kullanıyor. Ancak, enerji yoğunluğunu iki katına çıkarabilecek tam katı hal piller için öngörülen potansiyelden çok daha uzakta kalıyorlar.