Eski bir Rockstar geliştiricisine göre, Grand Theft Auto 6 (GTA 6), PlayStation 5, Xbox Series X ve Xbox Series S'de 30 FPS'ye sabitlenmiş şekilde çalışacak.
Daha önce Grand Theft Auto V ve Red Dead Redemption 2 üzerinde de çalışan animatör Mike York, konuyla ilgili düşüncelerini Kivi Talkz podcast'inde paylaştı. Ancak bu bölüm daha sonra yayından kaldırıldı. GamesRadar’ın aktardığına göre York, GTA 6’nın konsollarda 30 FPS’ye kilitli olacağını düşündüğünü belirtti.
York, "60 FPS'ye ulaşabileceklerini sanmıyorum" dedi ve ekledi: "Bence 30 FPS'ye sabitlenecek ve bu değerin altına düşmemesi için mümkün olduğunca optimize edecekler. Ancak zaman zaman 40, 41 ya da 52 FPS'ye kadar çıkabilir. Oyunun PC versiyonu çıktığında ise yeni grafik kartlarıyla birlikte muhtemelen 60 FPS’ye ulaşmak mümkün olacak."
GTA 5'te de Benzer Bir Süreç Yaşandı
Rockstar, GTA 5’i ilk olarak 2013 yılında PS3 ve Xbox 360 için 30 FPS ile piyasaya sürmüştü. Ancak sonraki nesil konsollar olan PS5 ve Xbox Series X’te oyun 60 FPS’ye yükseltildi. Benzer bir durumun GTA 6 için de yaşanabileceği ve ilerleyen süreçte daha yüksek FPS değerlerine ulaşılabileceği düşünülüyor.
PS5 Pro ile 60 FPS Mümkün mü?
York, PlayStation gibi platformların AI destekli yükseltme teknolojileri kullanarak FPS artışı sağlayabileceğini belirtiyor. Ancak standart PS5'in 60 FPS’ye ulaşmasının zor olduğunu düşünüyor: "GTA 6'nın 60 FPS ile çıkacağını sanmıyorum. Belki gelecekte PS5 Pro gibi daha güçlü bir modelle mümkün olabilir ama şu an için bu ihtimal düşük."
Sonuç olarak, Rockstar’ın GTA 6’yı 30 FPS’ye sabitleyerek optimize etmeye odaklanacağı, ancak ilerleyen yıllarda yeni donanımlar ve güncellemelerle FPS’nin artırılabileceği tahmin ediliyor.